הכוח הפלסטיני: עשרות אלפי פועלי בניין נותרו בבית

תחום הבניה והתשתיות של מדינת ישראל תלוי, כמעט באופן מוחלט, בעובדים פלסטינים • כפי שהתריעה התאחדות הקבלנים בוני הארץ ראש הממשלה הפלסטיני הודיע אמש כי לא יתיר תנועת עובדים פלסטינים לישראל וחזרה מנפת חברון • מאיזור זה מגיעים לישראל עשרות אלפי עובדים לענף הבניה בכל יום

מחסום קלנדיה | צילום יונתן סינדל פלאש 90

כפי שהתריעה התאחדות הקבלנים בוני הארץ לפני כחודש שעלול לקרות, ראש הממשלה הפלסטיני ד"ר מחמד אשתייה קיים אתמול מסיבת עיתונאים והודיע בין השאר כי לא יתיר תנועת עובדים פלשתינים לישראל וחזרה מנפת חברון. מאיזור זה מגיעים לישראל עשרות אלפי עובדים לענף הבניה בכל יום.

כזכור, לפני כחודש פנתה ההתאחדות במכתב לראש הממשלה – בו התריעה על סיכון סגירת מעבר העובדים.

על המכתב, עליו חתומים אמנון מרחב, מנכ"ל התאחדות הקבלנים בוני הארץ וראול סרוגו נשיא ההתאחדות, נכתב לבנימין נתניהו ראש הממשלה כי ההתאחדות מתריעה בזאת כי לקראת ההכרזה על הסיפוח, לפלסטינים יש נשק כלכלי אסטרטגי נגד ישראל ש"חייבים לבטלו".

"לקראת תאריך ה-1.7.2020, בו תכריז ממשלת ישראל בראשותך על סיפוח שטחים מיו"ש למדינת ישראל – אנחנו, בהתאחדות הקבלנים, חייבים להתריע בפניך כי לפלסטינים יש נשק כלכלי אסטרטגי, שאם יפעילו אותו ייגרם נזק כבד לכלכלת ישראל. אנחנו מתריעים על כך ומציעים את הדרכים ליטול מנשק זה את העוקץ.

"הבעיה: ראינו בתקופת הקורונה כיצד, למרות ההכרזה על תחום הבניה כעל ענף חיוני – מספר העובדים מהרשות הפלסטינית היה מצומצם מאד, יחסית לימים רגילים. במקום כ-65 אלף עובדים מדי יום – הגיעו רק כ-25 אלף. דבר שפגע קשות בתוצר, עיכב פרוייקטים לאומיים ודחה מסירת עשרות אלפי דירות לרוכשים. משמעות הדברים היא שתחום הבניה והתשתיות של מדינת ישראל תלוי, כמעט באופן מוחלט, בעובדים פלסטינים. מדינת ישראל חייבת לחשוש מכך שיו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, יחזיק בשאלטר על ענף הבניה, כך  שבתגובה להכרזה ולמימוש הסיפוח –    הוא יוכל לאסור, באחת, על עובדי בניה פלסטינים להגיע לישראל. משמעות הדבר תהיה  קריסת הענף שתגרור לקריסת המערכת הבנקאית החשופה באשראי בגובה של כטריליון ₪ לענף!!!

"ענפי הבניה והתשתיות הם הקטר של המשק הכלכלי הישראלי. האטה דרמטית בתחומים אלה – עלולה להביא לקריסת מערכות כלכליות רבות נוספות הניזונות ממנה".

לדברי סרוגו ומרחב "יש שתי דרכים ליצירת "כיפת מגן כלכלית" שתעקר את האיום האסטרטגי הפלסטיני על כלכלת ישראל:

"הגדלה משמעותית ומיידית של מספר העובדים הזרים בתחום הבניה בישראל. (אל חשש בענין הקורונה: אנו נביא עובדים ממדינות "ירוקות". ביצענו בהצלחה עבודה ב"קפסולות" והדבר עבד מצויין, ללא תחלואה של העובדים  וללא מגע של העובדים עם אוכלוסיות אחרות בישראל). יצויין כי כל עובד זר מוסיף 2 מקומות עבודה לעובדים ישראלים כך שהוספת 30,000 עובדים זרים תייצר עוד כ-60,000 מקומות עבודה לישראלים שזו תועלת כלכלית ענקית בפני עצמה.

"הכשרת ישראלים לעבודות בענף הבניה. השכר המשולם היום לעובדים בבניה הוא מהגבוהים במשק. לצורך כך, על המדינה להעמיד תקציב להכשרה מקצועית ולעידוד הישראלים לעבוד בבניה".

לדבריהם, "אנחנו הענף היחיד במשק שאומר לקברניטים שאינו זקוק מהמדינה לתמיכה כספית אלא לאמצעי ייצור (כח אדם; קרקעות; הקלות רגולטוריות) ומתחייב שאם יינתנו, ינוע המשק וייחלץ מהמשבר ויוסר האיום הפלשתיני על כלכלת ישראל.

"אדוני ראש הממשלה, אנו פונים אליך לפעול באופן דחוף ליישום הצעותינו, כדי שלא ניתן לרשות הפלסטינית את הנשק הכלכלי נגדנו".

כאמור, אמש הוכח כי בידי הממשלה הפלסטינית לממש את כוחה זה נגד ישראל וכפגיעה בכלכלתה.

4 תגובות ל: "הכוח הפלסטיני: עשרות אלפי פועלי בניין נותרו בבית"

  1. יש רומנים ויש טורקים ויש עוכרים כמוך יש פתרון זה טוב לישראל ככה הם יבינו שהם תלויים בישראל ולא אנחנו יש אלטרנטיבה אתה חושב רק על הכיס שלך גם ככה אתם עושקים את האזרחים 01.07.20 מדינת ישראל היא הריבוןעל כל שטחי הארץ

  2. אפשר להביא סינים לבנות עיר שלמה ברבע מהזמן וברבע מהכסף

    אבל יש לנו אינטרסים שהם לא כלכליים להעסיק את האויב

  3. זה לא קשור בחברון התגלה המון חולים עם קורונה
    וכול האזור נסגר לא קשור בכלל למה שאתם אומרים תפסיקו לשגע ולשקר
    הרשות חזרה להסגר לאחר המון נדבקים חדשים שהתגלו
    מחבסים רק לקטוב שקר
    אני לא מהגן על הרשות רק צריך לרשום את האמת

  4. או לחזור לשיטות שלפני 67! בניה מתקדמת! מוח יהודי שממציא דברים טובים! לא נמאס לכן בניה מסורתית? תתקדמו! ואז האיום של אבו מאזן יהיה באמת עקר! חוצמזה- אם יהיה סיפוח הם יהיו עובדים ישראלים, איך הוא ימנע מהם ללכת לעבוד? יציע להם פנסיה?

כתיבת תגובה