הכירו, זהו האיש העשיר בעולם: ברנרד ארנו

ברשימת עשירי העולם של 'פורבס' המעודכנת, ג'ף בזוס מ'אמזון' ירד למקום השני ואילו אלון מאסק התמקם במקום השלישי • מתי ברנרד ארנו השתחל לעשירייה הפותחת וכיצד זינק אל המקום הראשון?

ברנרד ארנו | צילום: פייסבוק

התלבטנו לרגע איזו כותרת תהיה נכונה יותר. האם להדגיש את העובדה שברנרד ארנו כבש את פסגת עשירי העולם, או שמא לספר על 'ההתדרדרות' של אלון מאסק – האיש והאגדה – למקום השלישי. האמת ששתי הידיעות מרתקות גם יחד, ובכלל, העיסוק במיליארדרים הללו נותן את התחושה ש'גם אני יכול'.

שני חידושים מתרחשים בימים אלה ברשימת עשירי העולם של 'פורבס'. האחד הוא שבראש הרשימה כבר לא יושב אמריקאי מבית היוצר של מדינת הקפיטליזם הגדולה בעולם, כפי שהיה מאז ומעולם, אלא צרפתי מדושן עונג שכלל לא עסוק בטכנולוגיה כמו חבריו לפסגת הרשימה אלא בשיווק אופנה יוקרתית.

החידוש השני הוא שג'ף בזוס מאמזון, שישב לבטח על המקום הראשון בשנים האחרונות, הודח ממקומו לטובת ברנרד ארנו (72) ואילו אלון מאסק התמקם במקום השלישי. עכשיו נדבר בסכומים. על פי פורבס, ברנרד ארנו עלה למקום הראשון עם 192.2 מיליארד דולר נכון לכתיבת שורות אלו. על פי אתר ice, מדובר בקפיצה של למעלה מ-120 מיליארדי דולרים ב-14 החודשים האחרונים. במקום השני ניצב בזוס עם 187 מיליארד דולר ובמקום השלישי, כאמור, מאסק עם 'רק' 156.4 מיליארד דולר 'בלבד'.

הדחה תחת ויכוח

על פי 'פורבס', כבר לפני כשבוע הדיח ארנו את בזוס. זאת, לאחר ששווי מניית קבוצת לואי ויטון זינקה ושווי הונו של ארנו עבר ב-300 מיליון את שווי הונו של בזוס. מדובר אמנם בפרוטות מול 187 מיליארד דולר שיש לשניהם מתחת לבלטות הווירטואליות שלהם, אבל בשביל הסמנטיקה היה חשוב לפרסם כי ארנו ניצח את בזוס.

בהמשך נוצר ויכוח מי במקום הראשון, אולם על פי הפרסומים החדשים שווי הונו של ארנו זינק בכחמישה מיליארדים והכתר של עשיר העולם הועבר מארצות הברית לצרפת. אחת הסיבות לזינוק היא הצלחת החברה בפריצה לשווקים בסין, דבר שהוביל לקפיצה של 32% ברבעון הראשון של 2021 לעומת הרבעון המקביל אשתקד. נזכיר, כי מדובר ברשימה אמריקאית בעיקרה וכי למעט קרלוס סלים ממקסיקו כולם שם מסומנים בדגל הפסים והכוכבים.

האופנה מזנקת

באתר ice מדווחים כי דרכו של ארנו לפסגת התהילה החלה כבר ב-2005. האיש, חשוב לציין עשה כברת דרך ארוכה בשש עשרה השנים האחרונות, ומחזיק כיום במותגים רבים לצד לואי ויטון, בולגרי, קנזו, סלין, ג'יבנשי ועוד, ובשנה האחרונה צורפה לקבוצה גם רשת התכשיטים טיפאני האמריקאית.

בשנת 2005 השתחל ארנו לעשירייה של עשירי העולם עם הון מוערך של 13 מיליארד דולר בקירוב. בשנת 2018 הוא כבר נכנס לחמישייה המובילה ושנה לאחר מכן הגיע ל'טופ 3', עם הון של 76 מיליארד דולר ואפילו עקף לרגעים ספורים את בזוס בדצמבר 2019. לאחר מכן זינקה מניית אמזון, בזוס כבש את המקום הראשון בסערה וארנו נשאר במקום השני והשלישי במשך שנה שלמה, כאשר בשלב כלשהו מאסק עוקף אותו כשזינק מהמקום ה-31 למקום השני עם זינוק של כ-126 מיליארד דולר בשנה.

ואם שאלתם את עצמכם, במה כדאי להשקיע בטכנולוגיה או באופנה וקוסמטיקה, על פי אתר 'כלכליסט' מדובר בדילמה כלל לא פשוטה. המתחרה הגדול של ארנו, פרנסואה פינו, המחזיק בחברת מוצרי היוקרה הצרפתית קרינג (גוצ'י, אלכסנדר מקווין, סן לורן ועוד) מזנק גם הוא. הונו של פינו, שעמד במרץ 2020 על 27 מיליארד דולר, זינק ביותר מכפול והגיע לשווי של 55.1 מיליארד דולר. במקביל זינק הונה של פרנוסאז בטנקורט מאיירס השולטת בחברת לוריאל בכ-40 מיליארד ל-87.8 מיליארד דולר.

כמובן, שההחלטה על השקעה כזאת או אחרת צריכה לבוא לאחר מחשבה מעמיקה ובירור אחר בירור.

כתיבת תגובה