הכי ישראלי: השנה בה קנינו את רוב הרכבים שלנו מליסינג

זה שאין צורך לקנות את הרכב החדש שלך במזומן כדי לקבל הנחה, כנראה שכבר ידעת, אבל יותר חשוב לדעת איך כנראה שיצא לך הכי זול לרכוש את הרכב החדש הבא שלך

קניית רכב | תמונה: shutterstock

עולם הרכב עבר לא מעט טלטלות ואתגרים –רבים לא האמינו שהטרנד הזה יחזיק, היה צריך לסלול מספר דמיוני של כבישים ולשנע דלק ממקום למקום ועוד ועוד. היום, חיים ללא כלי רכב נשמעים דבר מופרך לחלוטין. הרי איך נשנע את עצמנו ממקום למקום? ואכן, בישראל הפקוקה ישנם כיום 374 מכוניות על כל 1000 תושבים. לא הרבה יחסית לעולם המערבי, באיטליה, לדוגמה ישנן 610 מכוניות על כל 1000 תושבים. אך כשמבינים שהמספר הזה אומר כי על כבישי ארצנו הקטנטונת נעות להן כ-4 מיליון מכוניות, התמונה נהיית קצת יותר ברורה ובעיקר צפופה. ואכן, בשנת 2017 עלו על הכביש 375 אלף מכוניות חדשות ונגרעו ממנו 241 אלף רכבים. ההפרש בין המספרים, 134 אלף, הוא הגידול השנתי שרבים מאיתנו חשים כל בוקר על הכביש.

המספרים הללו הולכים וגדלים מדי שנה. כיצד זה קורה? מכיוון שבכל שנה מבינים יותר אנשים שאין צורך אמיתי להיות בעלים של רכב או לרכוש אותו במזומן דרך היבואן. להפך, שיטות רכישה שונות כמו ליסינג פרטי או 0 קילומטר מחלחלות עם הזמן לחנייה של  לקוחות רבים. ב-2018 מספר הרכבים שנרכשו על ידי חברות כבר עמד על 32%, נתון שעם הזמן צפוי לעלות בהדרגה. השיטה פשוטה: בוחרים רכב מהמלאי, סוגרים שיטת תשלום, מבררים שבאמת העיסקה משלמת וסוגרים. אחרי 3 שנים מחליטים האם לשלם את ההפרש ולקנות את הרכב או להשתמש בו כהלוואה בדרך לעיסקה הבאה.

מהם היתרונות ברכישת רכב מליסינג

מרבית הרוכשים מעדיפים לעשות שימוש בשיטת הליסינג עקב שיקולי נוחות. כלומר, מעדיפים לבחור את הרכב המתאים ביותר לצרכיהם ומתעניינים פחות במותג או בסחירות של אותו הדגם. למה? כי יתרונו הבולט ביותר של הליסינג הוא השקט הנפשי. ידוע לך כי בסוף התקופה יוחזר הרכב לחברה, יתקבל עליו מחיר מחירון ולך יוותר רק לבחור את הדגם הבא מתוך האפשרויות ובהתאם לצרכיך שאולי השתנו במהלך התקופה. ולא רק זה, עקב ההחלפות התכופות מובטחת לך נהיגה ברכב חדש, בטיחותי ומתקדם, ללא תקלות ובאחריות היצרן.

אגב, במידה ובחרת במסלול ליסינג פרטי יד שניה, כלומר לרכב משומש, לעיתים ישנה אפשרות לקבל מהחברה אחריות למכלולים בסיסיים כמו מנוע וגיר, לתקופה מסויימת, ובכך להוריד עוד חלק מהאי ודאות המצטרף לרכישה של רכב משומש.

למי שיטת הרכישה מליסינג לא מתאימה?

במילים פשוטות, אם חשוב לך הדגם הספציפי של היצרן עליו חלמת, בצבע המיוחד וברמת הגימור שבחרת בעצמך, ליסינג פרטי לשיטותיו השונות כנראה שאינו מתאים לך. ההיצע בחברות הליסינג מתבסס בדרך כלל על רכישה של כמויות גדולות של רכבים מהיבואן בהנחה משמעותית, אותה הוא מגלגל אל הלקוח. פועל יוצא של שיטת רכישה זו היא גיוון מלאי שאיננו בלתי מוגבל. כלומר סביר שרוב הרכבים יהיו בעלי רמת גימור אחידה או מדגם מסויים, בדרך כלל פופולרי, ושאפשרויות הבחירה לצבע יהיו מוגבלות.

בנוסף, יש לוודא את ההבדלים בשירות ובאחריות ברכישה מסוג זה לעומת רכישה ישירות מהיבואן, זאת בעיקר עבור לקוחות המתכננים לעשות שימוש ברכב גם לאחר תום תקופת עיסקת הליסינג.

העולם הפיננסי שמסביב לעולם הרכב נהנה מתעשייה עניפה. הישראלים לא מפסיקים וגם לא יפסיקו לקנות רכבים חדשים, פשוט כי אין לנו אלטרנטיבה אחרת. לכן, בעולם בו התחרות כה צמודה שווה לעשות חיפוש מדוקדק על ליסינג פרטי מבצעים, מכירות חיסול וימי מכירות. לפעמים שווה לחכות לעיסקה הנכונה, במיוחד אם ידוע מראש כי בקרוב תבוצע החלפה של הרכב.

בהצלחה בקניה.

כתיבת תגובה