הכל תלוי בסינים… או בסעודים… או באיראנים

סקירת השוק האמריקאי מאת מתן כהן לשבוע 23-27.09.19 • יש גם מסקנות מתרחישי הטור הקודם

נוף סיני | צילום: לירון אלמוג, פלאש 90

לפני שאתחיל בסקירה תרשו לי בבקשה לצטט כמה משפטים מהסקירה הקודמת בהקשר לתרחישי השוק שאמרתי שאחד מהם ככל הנראה יקרה ומשם תגיע הבחינה להמשך. ולהלן הציטוט:

"תרחישים שעלינו לבדוק – זה כמובן לראות כיצד ינסה השוק לפרוץ את שיא כל הזמנים. במידה ותהיה פריצה מהימנה עם מחזור מסחר גבוה וסגירה שבועית מעל נקודת השיא, נוכל לחשוב על המשך עליות וכך גם לתכנן את תכנית העבודה שלנו.

"תרחיש שני – פריצת שווא עם מחזור מסחר גבוה וסגירה שבועית מתחת לנקודת השיא ויכול להיווצר שוב מצב לתיקון כלפי מטה בשוק ונצטרך להתחשב בפוזיציות שאנחנו מחזיקים ושנרצה להחזיק". 

כפי שאתם מבינים, התרחיש השני הוא זה שמסתמן בסגירה השבועית של שבוע המסחר החולף כאשר אנחנו רואים באינטרוול היומי, דרך תעודת ה – SPY את ה"תקרה הכפולה" בשיא כל הזמנים כאשר ביום חמישי השוק ביצע פריצת שווא וביום שישי פריצת השווא קיבלה אישור מחזורים גבוהים יותר.

תעודת ה – SPY. פריצת השווא באינטרוול זמן יומי.

באינטרוול השבועי אנחנו רואים את פריצת השווא השבועית, כפי שכתבתי כתרחיש שני בסקירה הקודמת, שגם כן מלווה במחזורים גבוהים. כל השאלה היא האם אכן נקבל אישור שבועי לפריצת השווא הזו מתחת לרמה של ה–297.4$, כאשר התמיכה הראשונה נמצאת כאמור ב–294$ בתעודה.

תעודת ה SPY. טווח זמן שבועי.

מאקרו

הזכרנו בנוסף בסקירה הקודמת, את העובדה שבסך הכל זה טבעי שאחרי זמן ממושך שהשוק שהה באזורי תחתית, ברוב חודש אוגוסט 19, לקראת השיא נראה מימושים, אבל אין ספק שהמאקרו משפיע כמובן ותמיד זה מתומחר יחד עם תנועת המחיר.

 

ביום רביעי ראינו את נגיד הבנק המרכזי, פאוול, מוריד שוב את הריבית ב – כרבע אחוז לרמה של 2% בלבד כאשר לאחר הודעת הריבית, הודיע הנגיד כי הבנק לא צופה הורדת ריבית נוספת השנה והוא צופה שהריבית תישאר על אותה רמה גם במהלך 2020. בניגוד גמור לציפיות השוק ולמורת רוחו של הנשיא האמריקני שבחר בו ושכמובן לא היסס לצייץ מיד לאחר מכן שוב בטוויטר, כנגד הבנק החלטת הבנק המרכזי.

בנוסף, אי השקט שכעת מתרחש בסעודיה על רקע תקיפת הרחפנים האיראנים בשדה הנפט, עלולה לגרום להתלקחות אזורית והאצבע הישירה שמניף הנשיא טראמפ כלפי האיראנים שאחראים למעשה, לצד שמועות על כך שהנשיא פנה לפנטגון על מנת שיחשבו על תכנית צבאית עושות את שלהן.

כמובן, לא נשכח שבימים הקרובים ינסו לשוב לשולחן המשא ומתן האמריקנים והסינים, לאחר רגיעה של מספר שבועות בנושא, על מנת להגיע להסכמות בנוגע לסכסוך הסחר בין שתי המעצמות. עם כל הסיבות הללו יחד קיבלנו "מתכון" נהדר להעלאת התנודתיות בשוק.

מדד ה –VIX והזהב

מדד ה–VIX – עם עליה של 11% במהלך שבוע המסחר הקודם, כאשר ביום שישי קפץ המדד בכ–9%.

אם נסתכל על התנודתיות הגלומה של המדד דרך תעודת הסל שלו, VXX, נבין כי עקומת התנודתיות מתחילה לעלות כלפי מעלה, כאשר היא עולה מרמות נמוכות לצד עליה במחזורי המסחר של סוחרי האופציות. כל זה קורה כאשר תנועת המחיר של המדד ותעודות הסל המחקות אותו עולות גם כן. מישהו אמר "לונג פוט"?

מדד ה- VIX.

גם בזהב – נביט דרך תעודת ה – GLD ונראה כי שוב נכנס כסף ביום שישי כאשר המחזורים היו גבוהים מאוד.

תהיו קשובים להלכי השוק ודינאמיים.

תעודת הסל GLD.

במידה והיו מימושים, כיצד ננצל זאת?

לא מעט נכסים נסחרים בשערים גבוהים מאוד ביחס לשווי האמתי שלהם וביחס לצמיחת ההכנסות שלהם.

אותם נכסים נמצאים בדרך כלל באזורי קיצון גבוהים. וכפי שאנחנו יודעים, חוק פיזיקלי פשוט הוא, שכל מה שקיצוני ישאף במוקדם או במאוחר להתאזן.

בסריקה עלו לא מעט נכסים שהראו אפשרויות כניסה, או לפחות לקיחה בחשבון את הנושא. אחת מהן היא מניית מאסטר קארד הלא היא – MA.

נתחיל מהעובדה שמדובר על חברה חזקה ויציבה מאוד ברמה הפונדמנטאלית ומבחינת נתוניה הפיננסיים, ואני מניח שהיא נמצאת בלא מעט מתיקי ההשקעות של רובנו. מאידך, חוזקה של החברה לא סותר את העובדה שהיא מתומחרת גבוה יחסית לשווי האמתי שלה ורצף העליות הבלתי פוסק מתחילת שנת 2019 במניית החברה, צריך מתישהו להסתיים ולהתחיל תיקון מסוים, על מנת שהמניה תוכל להמשיך בצורה "חלקה" יותר לגבהים חדשים.

ברמה הטכנית, המניה שוברת את התעלה הראשית מתחילת השנה, כאשר ביום שישי המחיר נסגר מתחת לרמת התמיכה, יחד עם שבירה של הממוצע נע 50 ימים ומחזור מסחר גבוה.

ברמה הפונדמנטאלית, בסך הכל הכללי, כפי שהזכרתי למעלה, יש לחברה נתונים פיננסיים נהדרים, אך מצד שני היא נסחרת עם מכפיל רווח לא נמוך של 42, ויחס ה–PEG שלה מאוד גבוה ועומד על 2.49 ומעיד על חוסר קורלציה, בין שיעור הצמיחה של הכנסות החברה לצד מחיר המניה.

בנוסף, בגזרת האופציות כמויות הפוטים שיש למניה במחירי מפתח כמו 270 ו–265, עולים בצורה משמעותית מכמויות הקולים והתנודתיות במניה מתחילה לעלות מהתחתית, לצד תנועת המחיר היורדת.

מניית MA. אינטרוול יומי.

כל הנכתב לעיל הינו חוות דעת בלבד של הכותב ואין להתייחס לאמור כהמלצה לקנייה או למכירה של נייר ערך מסוים.

 

הכותב הוא מתן כהן, סוחר ומרצה בשוק ההון, אנליסט ומנכ״ל ״מארובוזו – מסחר מתקדם בשוק ההון״.

שאלות מקצועיות :

מייל : [email protected]

ערוץ ה – Youtube : https://bit.ly/2zkjCYi

דף הפייסבוק : https://www.facebook.com/marubozuok/

2 תגובות ל: "הכל תלוי בסינים… או בסעודים… או באיראנים"

  1. סקירה מאד מעניינת, תודה!

  2. תנועת הויקס מאותתת על ירידות בשוק. הויקס קפץ אתמול ל 20.6
    https://il.tradingview.com/symbols/CBOE-VIX/

כתיבת תגובה