הלוואה חוץ בנקאית לעסקים

ניהול עסקים כולל מגוון היבטים ומרכיבים הנחוצים לשם הצלחת העסק, אולם הרכיב החשוב מכל הוא ללא ספק תזרים מזומנים. תזרים מזומנים מספק לעסק יכולת צמיחה וזכות קיום וזאת כאשר הוא חיובי, כאשר מאזן תזרים המזומנים הינו שלילי, הרי שהעסק נתקל בבעיות פיננסיות מהותיות המקשות על המשך פעילותו

הלוואה חוץ בנקאית לעסקים | תמונה: pixabay

הסיבה לפתיחת עסקים הינה רווחיות, אך ישנם מקרים רבים בהם עסקים נתקלים במחסור בכספים ואין הדבר אומר כי הדרך היחידה היא פשיטת רגל, אלא פנייה למקור חיצוני לעסק לשם הזרמת כספים. הפתרונות לבעיות בתזרים המזומנים של העסק יכולים להיות באמצעות הלוואה בנקאית, מציאת משקיע או הלוואה חוץ בנקאית המהווה פתרון יעיל וזמין שנועד לאפשר המשך פעולת העסק.

היתרונות והצורך במימון חוץ בנקאי לעסקים

מימון לעסקים יכול לכלול מגוון אפשרויות בהן הלוואה או משכנתא חוץ בנקאית. סיוע ממקור מימון חוץ בנקאי מתאים לכמה מקרים ומצבים: בעת הקמת העסק, בתקופה של קשיים בנזילות, במקרים של צורך דחוף בסכום כסף גבוה וכן כאשר העסק עומד לקראת התרחבות. הלוואה חוץ בנקאית לעסקים מציעה שלל יתרונות וזאת בשעה שהבנק מפנה לבעל העסק את הגב.

אחד היתרונות הגדולים במימון חוץ בנקאי הוא ההשפעה על האובליגו של בית העסק. הלוואה חוץ בנקאית בשונה מהלוואה בנקאית אינה משפיעה על האובליגו של העסק ומותירה אותו נמוך ומדובר בצורך חיוני להתנהלות העסק. מימון חוץ בנקאי יכול להתקבל ממגוון גופים פיננסיים דוגמת חברות ביטוח, קרנות שונות, מוסדות וחברות המתמחות בתחום. שירותי מימון לעסקים כוללים מגוון פונקציות נוספות לצד הזרמת המימון ושיפור מצב תזרים המזומנים של העסק. כך ניתן להיעזר בשירותי ניכיון שיקים לעסקים, פקטורינג לעסקים, התאמות כרטיסי אשראי, סליקה לעסקים, משכנתא חוץ בנקאית ועוד.

המשך צמיחה והתנהלות ברווחה

במרבית המקרים בהם עסקים זקוקים להלוואה, הרי שמדובר במצבים המחייבים קבלת סיוע ומימון לשם המשך התנהלות ופעילות תקינה של העסק. לא בכל המקרים, הבנקים ששים לספק הלוואה ולכן חשוב להכיר את האפשרויות האחרות שהינן חברות המציעות מימון לעסקים והלוואות חוץ בנקאיות. כל שינוי בהתנהלות העסק כרוכה בהשקעת כספים וזאת גם כאשר העסק נמצא במצב פיננסי חיובי. בית העסק עשוי למצוא אפשרות של קבלת סיוע חוץ בנקאי כאופציה עדיפה לעומת שימוש בהון העצמי גם כאשר מאזן היתרה הינו חיובי. הלוואה חוץ בנקאית עשויה לאפשר לעסק להתנהל ברווחה ובכך להחזיר את ההלוואה על ידי יצירת רווחים בתחומי פעילות נוספים ובהרחבתם.

מעטפת שירותים נלווים לעסקים

חברות וגופי מימון חוץ בנקאיים מספקים לעסקים מעטפת שלמה של שירותים נלווים ותמיכה למגוון מצבים:

  • מימון לעסקים – הלוואות חוץ בנקאיות לשיפור תזרים המזומנים של בית העסק.
  • ניכיון שיקים לעסקים – שירות עבור בעלי עסק אשר בידם שיקים דחויים והם מעוניינים לנכותם למזומן.
  • פקטורינג – מכשיר פיננסי בו גורם חיצוני רוכש חוב מסחרי והוא אשר לוקח את הסיכון על עצמו במקרה של אי עמידה בהחזר.
  • התאמות כרטיסי אשראי – סיוע בניהול תזרים אשראי באופן יומיומי ואיתור עסקאות אשר הוכחשו בטרם הן הופכות לחוב.
  • סליקה לעסקים – שירותי סליקת אשראי לעסקים אשר עובדים במזומן, סיוע בהעברת תשלומים בין הלקוח לספק.
  • משכנתא חוץ בנקאית – הלוואה לצורך רכישת דירה שאיננה באמצעות הבנק ובכך נמנע מצב של חסימת האפשרות לקבלת הלוואה בנקאית בעתיד.

מאמר זה נכתב באדיבות: גמא ניהול וסליקה בע"מ

כתיבת תגובה