הלם באחיסמך: חשד למעילה בכספים בהיקף 100 מיליון ש'

תושב היישוב אחיסמך – בשנות ה-50 לחייו – נעצר אמש בחשד לביצוע עבירות בהיקף של מעל 100 מיליון שקלים | הבוקר יובא לדיון בבקשת המשטרה להארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון | נגד החשוד מתגבשת במקביל תלונה אזרחית בהיקף של 150 מיליון שקלים נוספים | "הוא סיפר לנו סיפורים, עד שהצ'קים חזרו"

בית משפט השלום ראשון לציון | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

אמש נעצר תושב אחיסמך בחשד להונאה בהיקף של למעלה מ 100 מיליון שקל. התושבים ביישוב מספרים כי סמכו עליו והפקידו אצלו את כספי הפנסיות, עד שצ'קים שנתן החלו לחזור – כך דווח ב'מאקו'. "הוא עקץ הרבה חברי מושב. יום אחד גילינו שהצ'קים שנתן לנו לא שווים כלום. כל פעם סיפר סיפורים. אנשים האמינו בו וגילו שמדובר בנוכל ורמאי שבמשך שנים עקץ אותם וגרם להם לחובות של מיליוני שקלים", אמר אחד התושבים

במקביל, החלה יחידת ההונאה בחקירה לפני כשבוע, עם קבלת צבר תלונות בדבר חשד למעילת ענק בכספי אגודה שיתופית בישוב, בהיקף של מעל מאה מיליון שקלים, כאמור, וחוקרי היחידה אספו עדויות וממצאים.

בסיום הפעילות, עצרו אמש לחקירה את תושב היישוב אחיסמך בשנות ה-50 לחייו, בחשד לביצוע עבירות מרמה והונאה, לרבות עבירות חוק איסור הלבנת הון, חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועוד.

בנוסף, ביצעו חוקרי יחידת ההונאה חיפוש ותפיסת מסמכים הרלוונטיים לחקירה במשרדי האגודה, ובכלל זה חשבוניות והמחאות בשווי עשרות אלפי ש”ח.

בהתאם לצורכי החקירה, בכוונת המשטרה להביאו הבוקר לדיון בבימ״ש השלום ראשל”צ בבקשה להאריך את מעצרו.

עתה מתארגנים התושבים לתביעה אזרחית במקביל על סך של 150 מיליון שקלים.

כתיבת תגובה