הלמ"ס: כמעט 20% העדיפו רפואה פרטית בשנה הקודמת

מעל 90% מהמשתתפים בסקר החברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה דיווחו כי הם מרוצים מהיחס שקיבלו מרופא המשפחה. אך זמן ההמתנה בתור לרופא מקצועי הגיע בחלק מהמקרים ליותר משלושה חודשים!

מרוצים מיחסו של רופא המשפחה. אילוסטרציה : Bacho / שאטרסטוק

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ממשיכה לשחרר נתונים מהסקר החברתי של השנה הקודמת (2015). הפעם היא מציגה את דעתו של הציבור הישראלי על מערכת הבריאות. בסקר השתתפו בני עשרים ומעלה ומהנתונים עולה כי שביעות הרצון של הישראליים ממערכת הבריאות הציבורית, גבוהה מאוד.

בקרב אלה שביקרו אצל רופא משפחה, 94% היו מרוצים מיחסו של רופא המשפחה. 90% היו מרוצים ממיקום המרפאה ו-83% היו מרוצים משעות הקבלה של רופא המשפחה.

מאידך, למרות שגם המבקרים אצל הרופאים המקצועיים היו מרוצים, לא מעט מהם נאלצו לחכות לתור יותר מחודש! מתוך אלה שביקרו אצל רופא מקצועי, 90% היו מרוצים מיחס הרופא המקצועי במהלך הביקור. 94% חשו יחס של כבוד מהצוות הרפואי, ורק שלושה אחוזים מסרו כי הרופא המקצועי לא התייחס אליהם בכבוד.

כמחצית מהפונים לרופא המקצועי (48%) המתינו עד שבועיים מאז הזמנת התור ועד לביקור אצל הרופא. 24% המתינו בין שבועיים לחודש. 19% שהם כ-519 אלף איש, המתינו בין חודש לשלושה חודשים וחמישה אחוזים שהם כ-122 אלף איש – המתינו יותר משלושה חודשים מאז הזמנת התור ועד לביקור אצל הרופא המקצועי.

מה הפלא איפה ש-19% מהמשתמשים בשירותי הרפואה, השתמשו בשנה האחרונה בשירותי רפואה פרטיים. הסיבה העיקרית שציינו אותם נשאלים היא האפשרות לבחור רופא. כנראה שגם זמן ההמתנה שיחק תפקיד בהחלטה זו.

כתיבת תגובה