המדינה מוכרת את תעש – המחיר 1.8 מיליארד ₪

הוועדה למכירת מניות המדינה החליטה על אישור סיכום החשב הכללי למכירת חברת תעש מערכות לאלביט, בתמורה ל- 1.8 מיליארד ₪, בתוספת 100 מלש"ח תלויי תוצאות. שר האוצר, משה כחלון: "הסיכום יאפשר בנייה של אלפי יח"ד בלב אזורי הביקוש"

על רקע בטחוני. השר אביגדור ליברמן בתע"ש | צילום: רוי אלימה, פלאש 90

משרד האוצר הגיע להסכמה עם חברת אלביט על מכירת חברת תעש מערכות, לאחר מספר חודשים של משא ומתן בהובלת החשב הכללי באוצר, רוני חזקיהו, ובהשתתפות רשות החברות הממשלתיות, אגף התקציבים, משרד הביטחון ורשות מקרקעי ישראל.

ההחלטה על הפרטת חברת תעש התקבלה על ידי הממשלה עוד בשנת 2013. בעקבות הליך תחרותי שפרסמה הממשלה למכירת החברה, בו נותרה אלביט כמועמדת יחידה, ביקשה הועדה למכירת מניות המדינה מהחשב הכללי רוני חזקיהו לנהל מו"מ עם אלביט על תנאי המכירה. במסגרת המשא ומתן הגיע החשב הכללי לסיכום עם אלביט, אשר אושר על ידי הועדה, לפיו תימכר החברה בתמורה לסך של 1.8 מיליארד ₪, ועוד 100 מלש"ח תלויי תוצאות.

עוד במסגרת ההסכמות, תתחייב אלביט לפנות את מתחם רמת השרון ומתחמים נוספים באופן שיאפשר פיתוח של אלפי יחידות דיור בלב אזורי הביקוש, ולהקים מפעלים ברמת בקע בנגב שיקדמו את התעסוקה והפיתוח באזור זה.

בסיכום נכללו גם הסכמות לגבי המשך התחרות בין התעשיות הביטחוניות הישראליות, וכן הגנה על משרד הביטחון כלקוח מרכזי למוצרי תעש.

בתגובה למכירה אמר שר האוצר, משה כחלון "הסיכום שהושג היום ממשיך את מדיניות משרד האוצר לפינוי שטחים באזורי הביקוש לטובת הציבור. מעבר המפעלים לנגב יאפשר את בנייתן של אלפי יחידות דיור בלב אזורי הביקוש, לצד חיזוק התעשייה והתעסוקה בנגב".

גם שר הביטחון, אביגדור ליברמן הביע סיפוק מהעסקה והוסיף "מערכת הביטחון  היא המנוע החברתי והכלכלי הגדול במדינה והעברת מפעלי תעש מרמת השרון לרמת בקע תביא לנגב אלפי מקומות עבודה והשקעות במיליארדים. יחד עם קריית המודיעין והתקשוב, אנו מקדמים פרויקטי ענק נוספים, בהם העברת יחידות מודיעין נוספות ובניה מחדש של מחנות אימונים  בהיקף של למעלה מ-2 מיליארד ₪. בחודשים האחרונים, בסיוע משרד הביטחון הבטחנו את קיומו והרחבתו של מפעל ביטחוני בערד ואנו פועלים להביא מפעלים נוספים לנגב ולגליל. אני מבקש להודות לחשב הכללי, רוני חזקיהו, שעם כניסתו לתפקיד הוביל במקצועיות וביעילות את תהליך המכירה".

כתיבת תגובה