המועצה המקומית רכסים בדרך לחתימה על הסכם גג

אחרי שמודל הסכמי הגג הוארך עד סוף השנה: משא-ומתן מתקדם עם רשויות מקומיות רבות לצורך חתימה על הסכמי גג בהיקף של כ-90 אלף יחידות דיור נוספות • בקרוב צפויה חתימה על הסכם גג עם המועצה המקומית רכסים

בנייה ברכסים | צילום: דוברות מועצת רכסים

בשבועות האחרונים הודיעה רשות מקרקעי ישראל, על ההחלטה להאריך את מודל הסכמי הגג עד לסוף שנת הכספים הנוכחית. משמעות ההחלטה כי המדינה מתחייבת במסגרת הסכמי הגג לממן עוד בשלב שלפני הקמת הפרויקט, את העלות של הקמת התשתיות במתחמים המיועדים לבנייה. בתמורה לכך הרשות המקומית מתחייבת להעניק ליזמים היתר בנייה תוך 90 ימים. במסגרת ההסכם נקבע לוח זמנים מוגדר לקידום הפרויקט.
בשבועות הקרובים, לאחר החלטת רשות מקרקעי ישראל על ההחלטה להמשיך את חתימת הסכמי הגג עם הרשויות המקומיות, צפוי להיחתם הסכם גג עם המועצה המקומית רכסים לבניית אלפי יחידות דיור.

כאמור היישוב רכסים חווה בתקופה האחרונה תנופת בינוי נרחבת, בשל הגידול בביקוש לדירות חדשות. הסיבה לגידול בביקושים לדירות ברכסים נועצה בשורה של יתרונות שיש במגורים ביישוב. איכות חיים בלב הנוף המרהיב הצופה פני הר הכרמל, חיי קהילה ענפים, דיור איכותי במחירים מותאמים למגזר החרדי.

אחד מהפרויקטים המובילים ביישוב רכסים נמצא במתחם אותו רכשה חברת ISA GROUP. הפרויקט שעבודות התשתית שלו החלו לאחרונה, אמור לכלול שטחים ירוקים ומבני ציבור לטובת הדיירים החדשים בפרויקט. מאות הדירות במתחם אמורות להיבנות במספר שלבים. הדירות יבנו בתמהיל רחב שמותאם לסוג הביקוש ליחידות דיור ברכסים, הכוללות בין היתר המבקשים לבוא ולהתגורר בישוב. פרויקט הדיור מתאפיין בבנייה איכותית במפרט יוקרתי כמיטב המסורת של חברת ISA GROUP.

ברשות מקרקעי ישראל, הביעו שביעות רצון מההחלטה להאריך את תוקפן של הסכמי הגג. יאיר פינס מנכ"ל משרד השיכון ציין, כי ההחלטה להאריך את תוקפן של תכניות הגג, נועדה לסייע למדינה להתמודד בצורה מיטיבית, עם הגידול וההולך וגובר לדירות חדשות בישראל.

"רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון פועלים באופן רציף ומאומץ לפתרון חסמים ומתן מענה לביקושים בשוק הדיור ומנהלים משא-ומתן מתקדם עם רשויות מקומיות רבות לצורך חתימה על הסכמי גג בהיקף של כ-90 אלף יחידות דיור נוספות. העובדה שרשויות מקומיות רבות פונות לרמ"י ומעוניינות להצטרף להסכמי הגג, מוכיחה כי מודל זה נותן מענה איכותי גם לצורכי הרשויות המקומיות", אמר מנכ"ל הרשות יעקב קוינט.

ראש מועצת רכסים דן כהן הביע סיפוק רב מההחלטה להאריך את תוקפן של הסכמי הגג: "תנופת הפיתוח שחווה רכסים בשנים האחרונות, מעידה על ביקוש גובר והולך לדיור ביישוב שמספק איכות חיים ומערכות תומכות ומקצועיות. אני שמח שבתקופה הקרובה, נוכל לחתום על הסכם גג עם משרד השיכון, על מנת שנוכל להאיץ את תהליכי הפיתוח של מגוון הפרויקטים שהולכים בקרוב לקום ביישוב".

כתיבת תגובה