המועצת החליטה: "לחוקק חוק מענקים לזוגות צעירים הרוכשים דירות יד שניה"

מדובר ב"חוק מוזס" שמציע מענק של 100,000 ₪ לרוכש דירה יד שניה עד גובה 800,000 ₪. הסיכוי של החוק לעבור את משוכת קריאה שניה ושלישית, קלושה

מוזס במליאת הכנסת | צילום אורי לנץ, פלאש 90

מצוקת הדיור: מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל נתנה דעתה והתייחסה למצוקה הנוראה שאופפת את הציבור החרדי: מצוקת הדיור. עוד במהלך כינוס המועצת הקודמת הציג ח"כ הרב מוזס את הפתרון שיזם לפתרון מהיר וקל יותר מכל הפתרונות שהוצגו עד היום: מתן מענק של 100,000 ₪ לזכאי לדיור, שירכוש דירה יד שניה שמחירה אינו עולה על 800,000 ₪.

המכתב של מועצת אגודת ישראל

ח"כ מוזס הניח את הצעת החוק שלו על שולחן הכנסת לפני יותר מחצי שנה, ומאז ניהל מו"מ עם שר האוצר ופקידיו הבכירים. לדברי ח"כ מוזס מדובר בהצעה הטובה ביותר שניתן להציע במצב הנתון וכי היא עדיפה הרבה יותר מתכנית הדגל של האוצר "מחיר למשתכן".

"לצערי, נכון לעתה, משרד האוצר מתנגד" מסביר הרב מוזס "אבל זהו הפתרון הטוב ביותר: הוא זמין – יש מלאי עצום של דירות יד שניה עד מחיר זה, והאפשרות לקבל מענק תשלח זוגות רבים לממש אופציה זו. כמו כן רכישת דירה מוכנה, גם אם יידרש בה שיפוץ, תחסוך תשלומים ממושכים ומיותרים לשכר דירה. ובנוסף לכל אלה, תכנית זו במקום תכנית מחיר למשתכן תשחרר את תור הממתינים להגרלות".

מוזס מסביר עוד כי הפניית זוגות צעירים לרכוש דירות בערים ותיקות, תתרום ותצעיר את הערים הללו, ותציף את השוק בדירות יד שניה, שיוזילו את מחירי השוק באופן כללי.

לדבריו "על "חוק מוזס" חתומים חברי הכנסת רבים, וכמובן כל חברי סיעת יהדות התורה. עתה, חברי הכנסת קיבלו הנחייה ברורה ממועצת גדולי התורה לעשות הכל כדי לקדם יוזמה זו. בכוונתי להעלות זאת בישיבת הסיעה ולפנות בדרישה לאוצר בשם סיעת יהדות התורה כי יאשר את החוק ויאפשר לשחרר מעט את המצוקה החמורה כל כך בתחום הדיור.

 

2 תגובות ל: "המועצת החליטה: "לחוקק חוק מענקים לזוגות צעירים הרוכשים דירות יד שניה""

  1. מענקים לא יוכלים להוריד מחירים במקרה הטוב מכסימום המחירים לא יעלו,
    בנקודה הזאת תכנית מחיר למשתכן היא תכנית מצוינת שדורשת מהקבלנים למכור במחיר הכי נמוך כי אחרת הם לא יזכו במכרז מה שלא קיים בחוק מוזס שהמשקיעים ימשיכו למכור במחיר הכי גבוה שהם יוכלים כמו בחוק מעם אפס ומענק ירושלים ומנגד יהיה ביקוש חדש ומוגבר לדירות שיוצר על ידי מענקים של הממשלה
    המחיר יוכלים גם לרדת כשנגמר כוח הקנייה של הציבור בגלל מחירים גבוהים ומה שעושה מוזס זה בדיוק להיפך הוא מכניס כסף חדש לשוק בכדי להחזיק את המחירים הגבוהים.

  2. כמעט סגרתי על דירה בפריפריה ב650 אלף ש"ח
    אבל בעקבות ההודעה המוכר העלה לי את המחיר ל800 אלף ש"ח ):

כתיבת תגובה