המחיר האמיתי של מחיר למשתכן: חברות רבות בענף העץ בסכנה

לפי חברת המידע העסקי BDI אחת מכל 6 חברות בענף העץ והרהיטים נמצאת בסיכון משמעותי לקריסה.

נגר. עובדים בתחום העץ. shutterstock

 

תכנית מחיר למשתכן, שמטרתה להוזיל את מחיר הדירה עבור זוגות צעירים וזכאים נוספים, אמנם הצליחה להוביל להנחה משמעותית במחיר, אולם להוזלה יש מחיר משמעותי על חלק גדול מהתעשיות הנלוות לענף הבניה.

חברת המידע העסקי CofaceBdi בדקה את הסיכון הקיים כיום בענף העץ והרהיטים (מטבחים, חדרי שינה, חדרי אוכל וכיו״ב), וממנה עולה כי 1 מתוך 6 חברות בענף נמצאת כיום בסיכון משמעותי לקריסה. עוד עולה מהבדיקה ש-1 מתוך 10 חברות נמצאת בסכנת סגירה מידית.

לפי הנתונים  62.4% מהחברות בענף העץ והרהיטים נמצאים בדרגת סיכון של 7-10 (בדירוג סיכון של 1-10 בו דירוג 10 מהווה רמת הסיכון הגבוהה ביותר שמשמעותה אפשרות ממשית לסגירה מידית של העסק).

לדברי תהילה ינאי, מנכ״לית משותפת בחברת CofaceBdi, ״תכנית מחיר למשתכן יצרה סטנדרט יחסית אחיד במפרט הדירה. ענפי המטבחים והרהיטים לבית נהנו לפני תכנית מחיר למשתכן במידה רבה מהשדרוגים שרוכשי הדירות היו מזמינים מהקבלן. כעת תכנית מחיר למשתכן, שמרכזת את מרבית מכירת הדירות החדשות, הביאה לכך שכמות השדרוגים פחתה משמעותית, מה שהותיר את החברות הנלוות לענף עם מכירות מוצרים עם רווחיות מאד נמוכה, ומעט מאד שדרוגים רווחיים. הימשכות התופעה, והיעדרות ממושכת יותר של הרוכשים המסורתיים בענף הנדל״ן, עשויה להוביל חברות נוספות להיקלע לקשיים״.

תגובה אחת ל: "המחיר האמיתי של מחיר למשתכן: חברות רבות בענף העץ בסכנה"

  1. מצוין צריך לשים לזה סוף למציצת הדם של הלקוחות בענף השדרוגים.

כתיבת תגובה