הממשלה אישרה את רפורמת 'מה שטוב לאירופה טוב לישראל'

הרפורמה תאפשר יבוא במינימום רגולציה ובירוקרטיה על בסיס העיקרון לפיו כל מוצר שנמכר כדין באירופה יכול להימכר בישראל מבלי לעבור תקינה או בדיקה ישראלית | שחרור חסמי היבוא יגביר את התחרות ויביא להורדת מחירים | בכוונת הקואליציה להעביר את שני החוקים בקריאה ראשונה בקרוב, להכין אותם לקריאה שניה ושלישית בפגרה ולאשר אותם סופית עם תחילת המושב הבא

בצלאל סמוטריץ' וניר ברקת | צילום: נגה סלמה, לע"מ

הממשלה אישרה כעת את רפורמת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל" שמובילים שר האוצר סמוטריץ' ושר הכלכלה ברקת. הממשלה הסמיכה את וועדת השרים לחקיקה לקדם את טיוטת חוק הרחבת הדין האירופי, ייעול הליך האימוץ והסרת חסמים ביבוא מזון במסלול אירופי בטיוטת חוק הגנה על הבריאות הציבור וכן את טיוטת חוק התקנים – אימוץ הוראות מחייבות החלות בדין האירופי.

הרפורמה תאפשר אוטוסטרדה של יבוא במינימום רגולציה ובירוקרטיה על בסיס העיקרון לפיו כל מוצר שנמכר כדין באירופה יכול להימכר בישראל מבלי לעבור תקינה או בדיקה ישראלית. שחרור חסמי היבוא יגביר את התחרות ויביא להורדת מחירים.

בכוונת הקואליציה להעביר את שני החוקים בקריאה ראשונה עוד במושב הנוכחי של הכנסת, להכין אותם לקריאה שניה ושלישית בפגרה ולאשר אותם סופית מיד עם תחילת המושב הבא.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: חוק מה שטוב לאירופה טוב לישראל הוא אחד הצעדים המשמעותיים להורדת יוקר המחייה התחלנו את התהליך באופן אינטנסיבי לפני המלחמה, המלחמה עצרה את התהליך באופן טבעי וכעת אנחנו ממשיכים בכל הכח. אין סיבה שבירוקרטיה מסובכת בשירות המונופולים תהווה חסם ייבוא ותייקר את המחירים. הכלל הוא מה שטוב לאירופה יובא לישראל במינימום בירוקרטיה וחסמים.

אני מודה לראש הממשלה נתניהו, לשר ברקת ולשר בוסו על קידום ההחלטה וקיצור התהליכים.
זהו חוק מצוין שישפיע בעזרת השם על כל אזרח בישראל.

כתיבת תגובה