הממשלה אישרה הקמת רכבל בין נצרת עילית לשיפולי התבור

עוברים להר יונה? תתחדשו • עוד נקבע בהחלטה כי לצורך ביצוע התכנון ההנדסי של הפרויקט יתקצב משרד התיירות עד 600 אלף שקל, והמשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל יתקצב עד 400 אלף שקל

השרים דרעי ולוין (ארכיון). צילום: יעקב כהן | פלאש 90

בישיבת הממשלה השבועית אושרה הקמת רכבל תיירותי, שיחבר בין נצרת עילית לשיפולי התבור. הפרויקט יצא לדרך בשיתוף פעולה בין שר התיירות, חה"כ יריב לוין (ליכוד), השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אריה דרעי, ועיריית נצרת עילית.

תוואי הרכבל אמור לעבור בנתיב המחבר בין אתרים בשטחה המוניציפלי של נצרת עילית ועד לשיפולי הר התבור. זהו אזור בעל משמעות תיירותית שמהווה מוקד משיכה מרכזי למיליוני תיירים מרחבי העולם, רובם נוצריים. להר תבור ולאזור הרי נצרת היסטוריה עשירה וחשובה. בנוסף, בשל יופיו הייחודי של אזור זה, ישראלים רבים פוקדים אותו לאורך ימות השנה.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

לפי סקר תיירות נכנסת של משרד התיירות לשנת 2016, 30% מהתיירים המגיעים ארצה מבקרים בנצרת ו-36% מהתיירים מבקרים באזור הגליל התחתון וסובב כינרת. המשמעות היא, שיותר ממיליון תיירים מטיילים מדי שנה באזור נצרת והכינרת. כמובן, שרובם אינם נמנים על בני ברית אך חלק גדול מהם נמנה על האוונגליסטים שידועים כאוהבי ישראל ולא נרחיב כאן בסיבות לכך.

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בנצרת לנים כ-90 אלף תיירים בשנה, המייצרים כ-220 אלף לינות בבתי מלון. מספר ימי השהייה הממוצע בנצרת וסביבתה הוא 2.5 לילות (כ-3 ימים) לאדם. נוסף על כך, קיים אכסון מסוגים אחרים, בהם לנים תיירים שאינם נכללים בנתוני הלמ"ס.

אבל גם נתוני הפנים מרשימים. על פי סקר תיירות פנים משנת 2012, אזור הצפון הוא האזור המועדף על כשליש מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל. כ-80% מאוכלוסייה זו בוחרים מדי שנה לנפוש בצפון ובסך הכל נופשים בצפון מדי שנה כ-2.5 מיליון תיירים ישראלים. אם כי, בקיץ האחרון נרשמה ירידה במספר הנופשים בשל מחירם הזול של הטיסות לחו"ל ויוקר מחירי התיירות בישראל.

עם זאת, האוכלוסייה החרדית מהווה בשנים האחרונות חלק הולך וגדל ממפת התיירות הפנימית בישראל. לא מעט מסעדות, בתי הארחה ואטרקציות תיירותיות התאימו את עצמם לדרישות ההלכה, הפכו לכשרים, חלקם למהדרין והתחילו לשמור שבת. לו רק היינו יודעים שהנופש הגשמי שלנו הוא הסיכוי הרוחני של הספקים, בוודאי היינו מתייחסים אליהם טוב יותר.

הרקע להחלטה שהתקבלה היום (א) מקורו בהחלטה שקיבלה הממשלה בשנים האחרונות, לחיזוק ולעידוד התיירות לאזור הצפון הן על ידי תיירות הפנים והן על ידי התיירות הנכנסת. לצורך כך נדרש להוסיף אטרקציות ייחודיות שתגברנה את תנועת התיירות לאזור זה, תסייענה לחיזוק הכלכלה ותספקנה מקומות עבודה רבים נוספים לתושבי האזור.

רכבל מסוג זה פועל בהצלחה רבה בערים שונות בעולם ומהווה גורם משיכה ממדרגה ראשונה בערי תיירות. הפעלת הרכבל תתבצע בידי גורם בעל ניסיון שייבחר בהתאם לתקנות חובת המכרזים, לנהלים ולהנחיות. ההפעלה ותחזוקת הרכבל תתאפשר באמצעות גביית תשלום עבור השימוש בו.

שר התיירות יריב לוין, אמר: "הרכבל יעשיר את חווית התייר ויביא לכך שתנועת התיירות הגדולה של תיירי חוץ, המגיעים לעיר נצרת, תגיע גם לנצרת עילית ותפתח את כלכלת העיר. רכבל תיירותי באזור זה, בתוואי שבין נצרת עילית לשיפולי הר תבור, ישמש עוגן תיירותי מרכזי ויסייע במשיכת תיירים רבים מהארץ ומהעולם. הרכבל יהווה אטרקציה תיירותית ייחודית, שממנו ניתן יהיה לצפות על האתרים והנופים הייחודיים מהגובה, תוך כדי נסיעת הרכבל, וכך תשודרג חווית התייר והנגישות התחבורתית".

שר הפנים והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריה דרעי הוסיף ואמר כי "הגליל בכלל ורכס הרי נצרת בפרט, הוא אזור שבו שזורה בכפיפה אחת היסטוריה עשירה ומסורות עתיקות. הרכבל הוא בשורה גדולה לתושבי הגליל ולמבקרים הרבים בו – תיירים מהארץ ומחו"ל. המשרד ימשיך לפעול להעצמת מיזמי תיירות חשובים מעין אלה".

ראש עיריית נצרת עילית, רונן פלוט ציין כי "מדובר בפרויקט מחולל שינוי בקנה מידה היסטורי במושגים של נצרת עילית. הוא יקפיץ את העיר חזק קדימה ויכניס אותה בבת אחת למפת התיירות תוך מינוף האזור כולו. בשם תושבי נצרת עילית אני מבקש להודות לשר יריב לוין, שהרים את הכפפה, ולשר אריה דרעי, שנרתם והתגייס למען העיר והגליל".

https://wordpress-547680-2055123.cloudwaysapps.com/%D7%A0%D7%A6%D7%A8%D7%AA-%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%AA-%D7%A8%D7%90%D7%A9-%D7%94%D7%A2%D7%99%D7%A8-%D7%97%D7%A9%D7%A3-%D7%90%D7%AA-%D7%AA%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA%D7%99%D7%95-%D7%94%D7%A9/

 

כתיבת תגובה