הממשלה אישרה השקעת מאות מיליונים ברכבל תיירותי בירושלים

ההשקעה בפרוייקט תעמוד על כ 200 מליון שקלים כאשר ביום ירושלים בשנה שעברה, בחגיגות ה-50 לאיחוד העיר, אישרה הממשלה את יציאת הפרויקט לדרך עם תקציב תכנון של 15 מיליון ש"ח ממשרד התיירות

תמונת רכבל עיריית ירושלים באדיבות :הרל"י

הממשלה אישרה הבוקר (א') – יום ירושלים – את הצעת שר התיירות יריב לוין להשקעת 200 מיליון ₪ ממשרדו, לקידום הקמת פרויקט הרכבל התיירותי אל העיר העתיקה בירושלים.

בדברי ההסבר להצעת ההחלטה נכתב: "פרויקט הרכבל מהווה אבן דרך משמעותית בקידומה של ירושלים וחיזוק מעמדה כבירת תיירות עולמית כדי להגדיל באופן משמעותי את התיירות הנכנסת למדינה ולחזק את כלכלתה. הרכבל יהווה גם אטרקציה תיירותית ייחודית שממנה ניתן יהיה לצפות מהגובה על ירושלים ואתריה הייחודיים, כמו גם יחזק וייפתח את מוצר הלילה התיירותי של העיר, תוך כדי נסיעת הרכבל. כמו כן, הרכבל יאפשר להתגבר על קשיי הנגישות  של תיירים המבקשים להגיע לעיר העתיקה. רכבל מהסוג הזה פועל בהצלחה רבה בערים בעולם, ומהווה גורם משיכה משמעותי לעיר".

כזכור, ביום ירושלים בשנה שעברה, בחגיגות ה-50 לאיחוד העיר, אישרה הממשלה את יציאת הפרויקט לדרך עם תקציב תכנון של 15 מיליון ש"ח ממשרד התיירות. כעת אישרה הממשלה, כאמור, את ההשקעה הנוספת מתקציב 2018-20.

ירושלים מהווה אחד העוגנים התיירותיים המרכזיים בישראל וככזו, משרד התיירות ממקד מאמצים מגוונים בירושלים – תשתיות, שיווק, ופיתוח המוצר התיירותי. הרכבל יכול להוות גורם נוסף לעידוד התיירות לירושלים ולפתרון תחבורתי למבקרים ולתיירים הפוקדים את העיר ויהיה בו חיסכון ויעילות.

הרכבל מוגדר פרויקט בעל חשיבות רבה לתיירות בירושלים. הוא יעניק פתרונות של תחבורה ואיכות הסביבה וינגיש את העיר העתיקה לבעלי מוגבלויות. בימי חג לשלוש הדתות מבקרים בעיר העתיקה בין עשרות למאות אלפי אנשים. היום מנועה כניסת כלי רכב לרוב חלקי העיר העתיקה למי שאינו מתגורר בה.

אורך המסלול המתוכנן של הרכבל הוא 1400 מטרים, והוא יעבור בין מתחם התחנה שבמושבה הגרמנית, דרך הר הזיתים ועד שער האשפות בחומות העיר העתיקה. לרכבל מתוכננות 4 תחנות, כולל בהר ציון ובמרכז המבקרים קדם, שבעיר דוד. כמו כן, מסלול הרכבל יעבור ברובו בשטח בבעלות ציבורית.

כתיבת תגובה