הממשלה תפחית בעלויות העסקת העובדים הזרים בחקלאות

זאת, באמצעות צמצום הפער בהוצאות המותרות בניכוי ממס • אישור התקנות יסייע לצמצום עלויות הייצור ובממשלה מקווים כי כפועל יוצא מכך, יתרום המהלך להוזלת יוקר המחייה

צילום: יניב נדב | פלאש 90

הבוקר (ב) אושרו בוועדת העבודה רווחה ובריאות תקנות להפחתת עלויות העסקת עובדים זרים בחקלאות. בכך יתוקן עיוות היסטורי ויופחת הנטל הרגולטורי על חקלאים המעסיקים עובדים זרים, זאת, על-ידי צמצום הפער בהוצאות המותרות בניכוי ממס. אישור התקנות יסייע לצמצום עלויות הייצור ובממשלה מקווים שהוא יביא כפועל יוצא להוזלת יוקר המזון.

על פי הסיכום, שאושר היום בוועדה, הוחלט להיטיב את המצב הקיים כיום, ולהעלות את תקרת הסכום המותר בניכוי לסכום של 530 שקלים בגין הוצאות המותרות בניכוי ממס, הכוללות: הוצאות מגורים, חשמל, מים ושירותים נוספים הניתנים לעובד הזר על-ידי המעסיק.

שרת המשפטים, חה"כ איילת שקד (הבית היהודי) אמרה כי "אין מחלוקת על חשיבותו וחיוניותו של ענף החקלאות למדינת ישראל. אני סבורה כי ההקלה שתינתן לחקלאים, המעסיקים עובדים זרים, תחסוך להם אלפי שקלים מדי חודש ותתקן את העיוות שנוצר כלפיהם לאורך השנים. אנו נמשיך לפעול למען ציבור החקלאים ולעזור ככל הניתן בקשיים העומדים בפניהם".

שר העבודה והרווחה, חה"כ חיים כץ: "במשך שנים סכום הניכוי המותר לא עודכן באופן שמשקף את מבנה ההוצאות הקיים וההתייקרות בשירותים השונים הניתנים לעובדים הזרים, מה שהכביד ויצר נטל כלכלי לא מוצדק על החקלאי. לצד זאת, אנו מקדמים את תקנות הפיקדון שיאפשרו לעובד לקבל את ההפרשות הסוציאליות שצבר עם יציאתו מהארץ".

נשיא התאחדות האיכרים, דובי אמיתי, אמר כי "מדובר בתיקון עוול היסטורי. עלויות הייצור המושתות על החקלאים בדמות עלויות העסקה, עולות בעשרות אחוזים ביחס לחקלאים ברחבי העולם המתחרים על אותו מדף בארץ ובחו"ל. אישור התקנות וצמצום פערי עלות ההעסקה הזרה לעומת ההעסקה המקומית, יאפשרו לצמצם גם את הפער על המדף.

כתיבת תגובה