הממשלה תקצץ מיליון שקלים מהכספים שהיא מעבירה לאו"ם

לאחר שראש הממשלה כבר הודיע פעם אחת על קיצוץ כספים שישראל מעבירה לאו"ם בשל החלטה של אונסק"ו, חזר נתניהו והודיע בסוף השבוע על קיצוץ נוסף של מיליון שקלים שיועברו לטובת הקמת מוזיאון יהודי בחברון

חברון ובלבה מערת המכפלה. צילום: mtsyri | שאטרסטוק

בסוף השבוע האחרון החליטה ועידת המורשת של 'אונסק"ו' כי מערת המכפלה תוכרז כאתר מורשת ערבי. בתגובה הודיע ראש הממשלה כי הנחה את הגורמים המקצועיים במשרדו לפעול לקיצוץ מיליון שקל מהכספים שמעבירה ישראל לאו"ם ולייעדם להקמת מוזיאון יהודי בחברון.

ראש הממשלה אמר כי מדובר בעוד החלטה הזויה של אונסק"ו שקבעה שהאתר היהודי הוא למעשה ערבי והוא נמצא בסכנה. "במזרח התיכון מפוצצים את המסגדים, הכנסיות ובתי הכנסת. אז אנחנו נמשיך לשמור על מערת המכפלה, על חופש דת לכולם, ונמשיך לשמור גם על האמת".

החלטת אונסק"ו עוררה סערה תקשורתית גדולה ושגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי אמרה כי הממשל ישקול את המשך השתתפותו בגף הזה של האו"ם. שגריר ישראל באונסק"ו, כרמל שאמה הכהן אמר על ראש עיריית חברון הערבי תייסר אבו-סנינה כי הוא מחבל שרצח יהודים.

הנשיא ריבלין אמר כי "ההחלטה של אונסק"ו מוכיחה שוב כי מדובר בגוף שנחוש להמשיך ולהפיץ שקרים אנטי-יהודיים בעודו דבק בשתיקתו בשעה שהמורשת האזורית נמחקת על ידי קיצוניים ברוטאליים".

מעניינת במיוחד תגובתו של שר החוץ של רמאלל-ה, ריאד אל-מאלכי. אל-מאלכי בירך כמובן על ההחלטה ואמר כי חברון נחשבת לאחת הערים העתיקות ביותר בעולם "ומאוכלסת על ידי פלסטינים יותר מארבעת אלפים שנה". מי שמע על העם הממוצא הזה לפני מאה שנה?

כתיבת תגובה