המפתח לתואר לסטודנט החרדי: קורס אמירם ללא עלות

דואגים כיצד תרכשו אנגלית אקדמית? בשורה לסטודנטים חרדים בדרך לתואר: פתיחת מסלול הכנה למבחני אמירם עבור סטודנטים חרדיים, ללא כל עלות מצידם, במסגרת פעילות מפתח

הכשרת חרדים | צילום: מפתח

הסטודנט החרדי מתמודד עם לא מעט אתגרים בדרך להשלמת התואר האקדמי המבוקש. אחד ה'מכשולים' המשמעותיים העומדים בדרכו הוא רכישת אנגלית אקדמית. במרכזי מפתח מודעים לאתגר ולצורך ולאחר היערכות ממושכת הודיע מנכ"ל 'מיזם למעשה', מתי פיירמן, על השקת קורסי הכנה למבחן אמירם. מדובר במבחן חובה לקראת הלימודים לתואר ראשון, המאפשר למוסדות הלימוד לעמוד על רמת ידיעותיו של הסטודנט באנגלית, ולשבץ אותו בקורסי חובה או לפטור אותו מהם בהתאם לתוצאות המבחן. 

קורס הכנה למבחני אמירם נחשב לקורס יוקרתי ומבוקש ביותר בקרב סטודנטים בישראל, ועלותו גבוהה יחסית בשל חשיבותו להצלחה בלימודים האקדמיים. כעת נפתחה הזדמנות עבור סטודנטים חרדיים מכל הארץ להצטרף לאחד המסלולים שיועברו במרכזי מפתח באשדוד ובפתח תקוה, ולהתכונן טוב יותר למבחן המשמעותי, וזאת ללא כל עלות מצידם. 

הקורס מיועד, כאמור, לסטודנטים הלומדים לתואר אקדמי או המעוניינים להשתלב באקדמיה, ונדרשים לסיווג באנגלית אקדמית במסגרת החובות בלימודי תואר ראשון. הקורס מאפשר התמודדות טובה יותר עם המבחן, המבוצע באופן ממוחשב, על השאלות הטיפוסיות שבו, חלוקת הזמנים, וגם – שיפור השליטה בשפה האנגלית לכדי הרמה הנדרשת במבחן. 

הגב' מלכי רוטנר, מנהלת מרכז מפתח – מרחב אשדוד מציינת כי בשלב זה נפתחו במרכז באשדוד שני מסלולים המיועדים לבעלי רמות שונות באנגלית, בשיתוף פעולה עם האוניברסיטה הפתוחה, לאחר שיתוף פעולה מוצלח עם מכללת אשקלון. "מדובר בבשורה של ממש עבור חרדים המבקשים להצטרף ללימודים אקדמיים במטרה להתפרנס בכבוד. חשוב לזכור שתוצאה טובה במבחן אמירם יכולה לפטור את הסטודנט/ית ממכינה הקדם אקדמית באנגלית או מחלק ממנה. שיתופי הפעולה המבורכים עם מוסדות אקדמיים מהווים המשך לפעילות מרכזי מפתח לקידום והנגשת הלימודים לתואר אקדמי עבור משתתפים חרדים המעוניינים במסלול זה". 

במרכז מפתח – מרחב מפתח תקוה, בניהולו של עידן גרסון, נפתחו בשלב זה שלושה מסלולים המיועדים לסטודנטים הלומדים או מעוניינים להתקבל לכלל האוניברסיטאות והמכללות בישראל. "אנחנו מעמידים לרשות הסטודנטים הזכאים מגוון כלים מקצועיים בדרך להצלחה אקדמית, כולל הכוונה מקצועית, סיוע לימודי בשיעורים פרטיים במימון מלא, וכעת הרחבנו את המניפה גם לקורס אמירם, שכאמור, בשוק עלותו גבוהה מאוד והיווה מחסום עבור סטודנטים חרדים, שכעת יוכלו להצליח במבחן, המשמעותי מאוד עבור המשך הצלחתם בלימודים האקדמיים", דברי עידן גרסון. 

כתיבת תגובה