המתחם ההיסטורי בלב ירושלים החרדית יוצא שוב לדרך

הפרויקט במתחם בית ספר למל בירושלים יוצא שוב לדרך | היזם שמעיה פרוש מחברת יסודות העיר, רכש את הקרקע אשר הייתה בבעלותו של חיים חמו, ובשת"פ עם קרן ספיר של רובי קפיטל שתשקיע מימון של כ-20 מיליון שקל יבנו 95 יח"ד בשלושה בנייני מגורים יוקרתיים עם חזית מסחרית ושימור מבני בית ספר למל

מתחם בית למל, ירושלים | צילום: חברת יסודות העיר

חברת יסודות העיר, חברה לקרן ספיר של חברת רובי קפיטל ותחל בקרוב בבניית פרויקט מגורים יוקרתי חדש במתחם בית הספר למל במרכז ירושלים בסמוך לשכונת גאולה, רחוב הנביאים ושוק מחנה יהודה.

גודל המתחם הינו כ-5,640 מ"ר ומתוכננים להיבנות בו שלושה בנייני מגורים יוקרתיים עם 95 יח"ד וחזית מסחרית. בנייני המגורים מיועדים בעיקרם לאוכלוסייה החרדית ובפרט לתושבי חוץ. התוכנית כוללת גם שימור של מבני בית הספר שישמשו את ישיבת עץ חיים.

בית הספר למל הוקם בירושלים בשנת 1856 על ידי משפחת למל מאוסטריה ברובע היהודי בעיר העתיקה, בשנת 1903 הוא עבר למבנה קבע בשכונת זיכרון משה (מול קולנוע אדיסון). בשנים שלאחר סגירתו בית הספר שימש המבנה כתלמוד תורה של חסידות בויאן ובמרץ 2011 מכרה ההסתדרות את המתחם לישיבת עץ חיים.

בשנת 2013 חיים חמו, משקיע יהודי משוויץ רכש את הקרקע באמצעות חברת ישפה פרויקטים, בפרויקט הייתה מעורבת גם חברת שתית בבעלות היזם שלום שטרית אולם בנייתו של הפרויקט לא קודמה, למרות קבלת היתר חפירה ודיפון, וביצוע החפירה בקרקע. בשנת 2022 חברת יסודות העיר רכשה את הקרקע בכ-150 מיליון ₪ ופעלה להשבחתה והגדלת זכויות הבנייה. כיום התוכנית אושרה ונמצאת בשלבי היתר בניה.

חלקה של קרן ספיר בהון העצמי הנדרש לעסקה הינו כ- 20 מיליון שקלים.

שמעיה פרוש מחברת יסודות העיר ציין, כי "ירושלים נמצאת בלבו של כל יהודי כאשר מתחם למל ממוקם בלב ליבו של הסיפור הירושלמי האותנטי, כשאומרים בירושלים "לוקשיין, לוקשיין, לוקשיין" מתכוונים בדיוק לנקודה הזו נקודת החיבור בין מרכז העיר החרדי אשר נהנה מביקושים גבוהים מאוד של תושבי חו"ל העולים גם בתקופות כמו השנה האחרונה, לאזורים התוססים של רחובות יפו והנביאים וקווי הרכבת הקלה המקיפים את המתחם ותחנת הרכבת העתידית לתל אביב מעבר לפינה. כפי שניתן לצפות במיקום כזה גם התכנון והבנייה יתבצעו ברמה הגבוהה ביותר, הדיירים בפרויקט ייהנו מאחוזה פרטית ויוקרתית שנבנתה תוך חשיבה על כל פרט שיעניק את חוויית המגורים הטובה ביותר".

עומר אלפרן, שותף, מנהל השקעות ראשי ברובי קפיטל מציין כי: "מדובר במתחם במיקום מרכזי ומבוקש מאוד שזוכה בשנים האחרונות לתנופת בנייה ופיתוח. אנו מאמינים שהפרויקט ייהנה מביקושים רבים מצד אוכלוסייה חרדית מבוססת וכן מצד תושבי חוץ, גם על רקע המלחמה והעלייה במקרי האנטישמיות בעולם מאז ה-7 באוקטובר. חברת יסודות העיר והיזם שמעיה פרוש הם בעלי ניסיון והיכרות רבת שנים עם שוק הנדל"ן בירושלים ובעלי ניסיון מוכח בהשבחה ובניית פרויקטים בעיר. באמצעות קרן ספיר אנו מציעים ליזמים שותפות פיננסית בפרויקטים ובמסגרת תפקידנו משמשים כשותף שקט ובעל ערך, אשר מאפשר הקטנת סיכונים פיננסיים וייעול של תזרים המזומנים. השותפות עם קרן ספיר מחליפה חוב נחות יקר ועשויה במקרים רבים לייתר את הצורך בהכנסת שותף לחברה כולה. זוהי עסקה נוספת של קרן ספיר מבית רובי קפיטל, לצד השקעות בפרויקטים באשדוד, לוד, פתח תקווה, רמת גן ומקומות נוספים".

כתיבת תגובה