הנבחנים בחשבונאות יכולים לנשום לרווחה; סיכוייהם גדלו

לאחר קרוב לחודשיים מאז עמדו חסרי אונים מול הבחינה בחשבונאות פיננסית, יכולים המתמחים בראיית חשבון לחייך. מועצת רואי החשבון הבהירה הבוקר כי אחוז ה"עוברים" בבחינה יהיה דומה לבחינות הקודמות

שקט, נבחנים | אילוסטרציה: הדס פרוש, פלאש 90

סוף לסאגת הבחינה האחרונה בחשבונאות פיננסית מתקדמת של לשכת רואי החשבון, שנערכה לפני קצת פחות מחודשיים.

כזכור, כפי שפורסם כאן ב'ביזנעס', סטודנטים רבים טענו כי הבחינה הייתה קשה ונועדה להכשילם. רובם סברו כי נכשלו בה בשל שאלות שלא היו אמורות להופיע בה. מועצת רואי החשבון בראשות מנכ"לית משרד המשפטים, עורכת הדין אמי פלמור, דנה בפרשה במספר הזדמנויות.

היום (ב) כך מסתבר, הגיעו הדברים לכדי גמר. בהודעה שמסרה המועצה נכתב כי לאחר דיון מיוחד עם נציגי הנבחנים במסגרתו הובהר כי שיעור המעבר בבחינה של מועד יולי 2017 יהיה דומה לשיעור המעבר הממוצע במועדים קודמים

המועצה הזמינה את נציגי הנבחנים לישיבה מיוחדת על מנת לשמוע מהם ישירות את טענותיהם. בפתח הדברים בדיון שהתקיים הבוקר, הבהירה פלמור כי אין שחר לטענות בעניין סגירת שערי המקצוע. פלמור ציינה כי ההפך הוא הנכון, בפרט בהתחשב במחסור הנוכחי במתמחים בראיית חשבון.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

בדיון העלו הנבחנים טענות שונות בעניין עומס הבחינה, אורכה, משך הזמן שניתן לפתרונה, רמתה המקצועית הגבוהה והיעדר הודעה מוקדמת והכנה מצד המועצה על שינוי במתכונת הבחינה. במועצה אומרים כי חבריה היו קשובים לטענות והבהירו בתשובה כי לא התקבלה החלטה מצד המועצה לשנות מהותית את הבחינה.

בהתאם לכך, פעלו הכותבים ומרכז הבחינה, האחראים מקצועית על כתיבת הבחינה, לחבר את הבחינה בהתאם לנושאים הקבועים בתקנות ועל פי המיקוד שפורסם. עוד הובהר, כי השינוי בסגנון השאלות, עליו הלינו הנבחנים, נבע מכניסתו של פרופ' חיים אסייג לתפקיד מרכז הבחינה, ומתוך שאיפה לשלב בבחינה אלמנטים הבודקים יכולת חשיבה לעומק וניתוח, ולא רק יכולת שינון.

הבשורה הסתתרה בסיום הדיון כאשר יושבת פלמור, בכובעה כיושבת ראש המועצה, הודיעה כי במידת הצורך, תפעל המועצה לבצע התאמות במנגנון הבדיקה, כך ששיעור המעבר בבחינה לא יהיה שונה משמעותית משיעור המעבר הממוצע במועדים הקודמים (בין 64 ל-79 אחוזים)

עוד אמרה פלמור כי בכוונתה להביא לאישור המועצה כבר בישיבתה הקרובה נהלי בקרת איכות חדשים, במטרה לשפר את תהליך בקרת האיכות ולהבטיח הבניה והסדרה של התהליך. היא הודתה לנציגי הנבחנים ואמרה: "כגוף ציבורי ממשלתי האחראי על הסדרת המקצוע, למועצת רו"ח יש מטרה אחת ויחידה – להבטיח כי רואי החשבון, המהווים שומרי סף קריטיים במשק ובשוק ההון הישראלי, יהיו אנשים מקצועיים וראויים. אין ולא הייתה כל כוונה להקשות במכוון את רף הכניסה בשערי המקצוע, והטענות בעניין זה משוללות יסוד נוכח המחסור במתמחים בעת הנוכחית".

https://wordpress-547680-2055123.cloudwaysapps.com/%D7%AA%D7%96%D7%9B%D7%95%D7%A8%D7%AA-%D7%9C%D7%A8%D7%95%D7%90%D7%99-%D7%97%D7%A9%D7%91%D7%95%D7%9F-%D7%90%D7%A1%D7%95%D7%A8-%D7%9C%D7%A4%D7%A8%D7%A1%D7%9D-%D7%93%D7%91%D7%A8%D7%99-%D7%A9%D7%91%D7%97/

כתיבת תגובה