הנגידה: "אי מינוי נגיד לבנק ישראל לא יפגע בהתנהלות"

"גם אם לא ימונה נגיד, המשנה לנגידה תמלא את מקומי", אמרה נגידת בנק ישראל קרנית פלוג • את הדברים אמרה הנגידה בתום ישיבת הועדה המוניטרית לצורך קבלת החלטה אודות הריבית. בסופו של דבר נותרה הריבית ללא שינוי

בנק ישראל | צילום: פייר טירדימן, פלאש 90

למרות הערכות על צומת דרכים שעומדת לפני הנגידה דווקא לפני פרישתה – הוועדה המוניטרית החליטה היום להותיר את הריבית ללא שינוי, ברמה של 0.1%.

בדבריה בתום הישיבה אמרה הנגידה, כי "היו אלה הדיונים האחרונים במסגרת זו שנוהלו על ידי, והם היו מעמיקים, מעניינים, וענייניים כתמיד. השאלה מי ינהל את הדיונים האלו בפעם הבאה אמנם מעסיקה את כולנו, אבל היא לא השפיעה כהוא זה על הדיונים או על ההחלטה.

"בדיונים עסקה הוועדה בהרחבה בשאלת התנאים שיידרשו כדי שניתן יהיה להתחיל את תהליך הנסיגה מהמדיניות המאוד מרחיבה בה נקטנו בשנים האחרונות. הוועדה הגיעה למסקנה שתנאים אלו עדיין אינם מתקיימים במלואם, ולכן החליטה להותיר את הריבית ברמה של 0.1%. הוועדה שבה וציינה שבכוונתה להותיר את המדיניות המרחיבה על כנה, כל עוד הדבר יידרש כדי להמשיך את התבססות סביבת האינפלציה בתוך תחום היעד".

לדברי הנגידה, "תמונת המצב הכלכלית יחסית יציבה בחודשים האחרונים: ההאטה בצמיחה ברבעון השני הייתה ככל הנראה זמנית והמשק ממשיך לצמוח בקצב נאה, תוך ששוק העבודה ממשיך להפגין עוצמה; סביבת האינפלציה מצויה בקרבת הגבול התחתון של היעד; הכלכלה העולמית ממשיכה לצמוח, אך הסיכונים מתגברים".

…"בבנק יש אנשי מקצוע מעולים ומאוד מאוד מחויבים, וזה הבסיס לכך שמעמדו של הבנק יישמר. הודעתי לפני זמן מה על כוונתי לא להתמודד לקדנציה נוספת וקיוויתי שההליך יהיה מהיר יותר. במדינה מתוקנת מאיישים תפקידים מספיק זמן מראש ואני מקווה שבקרוב מאוד ייבחר מחליף ראוי שיענה על הקריטריונים".

בדבריה אמרה עוד, כי "הוועדה המוניטרית תמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות במשק המקומי והעולמי, בהתפתחויות המוניטריות, ובשווקים הפיננסיים. במידה והכלכלה הריאלית תמשיך להתפתח כצפוי, ולא יהיו הפתעות לרעה מכיוון הכלכלה העולמית, תוואי המדיניות המוניטרית ייקבע, כפי שהסברתי, בהתאם להערכות לגבי ההתבססות של סביבת האינפלציה ביעד. וכפי שציינתי, הוועדה אינה מתחייבת מראש למועד בו תתבצע ההעלאה הראשונה של הריבית. בכל אחת מהחלטות הריבית הבאות ניתן יהיה לשנות את המדיניות בהתאם לנתונים ולאופן שבו הוועדה תנתח אותם".

בסיום הדברים שנשאה אמרה הנגידה: "בשם כל חברי הוועדה המוניטרית חשוב לי לציין, שאי הוודאות לגבי זהות הנגיד הבא לא תשפיע על תהליכי קבלת ההחלטות. במידת הצורך, המשנה לנגידה תמלא את מקומי, ובפרט תנהל את דיוני הריבית הקרובים, כנדרש ועל פי החוק".

כתיבת תגובה