ביטול ההסכם הטראנס-אטלנטי מפיל את הדולר

אפקט טראמפ. לראשונה מזה כחודשיים נשק שער הדולר ל-3.78 שקלים לדולר. מדד הדולר העולמי צנח לשפל של שבעה שבועות. בשוק ההון מגיבים בעצבנות לצעדיו הראשונים של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ

דולר-שקל. אילוסטרציה: no81no | שטארסטוק

הדולר הולך ומידרדר מול השקל לאחר השבעת טראמפ ובמיוחד לאור העובדה שבשוק ההון חוששים שהנה בא ממשל שבראשו נשיא שעומד מאחורי הבטחות הבחירות שלו, והשער היציג נסגר אתמול על 3.79 שקלים לדולר.

במחלקת המחקר של 'FXCM ישראל' אמרו הבוקר כי "הימים הראשונים של טראמפ בתפקיד ממשיכים לעורר גלים, ומדד הדולר העולמי צונח לשפל של שבעה שבועות. גם הדולר-שקל צונח עד ל-3.78, הרמה הנמוכה ביותר מאז תחילת דצמבר. החלטתו של טראמפ לפרוש מהשותפות הטראנס-אטלנטית (TPP) והצהרתו כי ידון מחדש בהסכם נפט"א, העצימו את החששות בשוק ואת הטענות לפיהן מדיניותו תחבל ביחסי הסחר של ארצות הברית ותפגע בכלכלה האמריקנית, ואולי אף תוביל לתגובת נגד בעולם.

"מנגד, קשה לראות אלו צעדים מתכוון טראמפ לנקוט כדי לעודד את הצמיחה בארצות הברית כפי שהבטיח. אי הוודאות הזו מתחילה גם לעורר סימני שאלה לגבי יכולתו של הבנק הפדראלי להעלות את הריבית שלוש פעמים השנה כפי שהבטיח, ונראה כי הדולר מצוי בעמדה פגיעה מאוד".

נזכיר כי טראמפ הצהיר שוב ושוב הן במהלך קמפיין הבחירות והן לאחריו כי בכוונתו להחזיר את הכוח לידי האזרחים הפשוטים ולהחזיר את מקומות העבודה לארצות הברית. עוד נזכיר כי תחזיות הבלהה שהבטיחו בכירים בשוק ההון בתקשורת הכלכלית, לפני הברקזיט ולפני ניצחונו של טראמפ, לא התממשו.

כתיבת תגובה