הסוף להתעללות בנוסעים: כך יישבר המונופול של אגד

בקווי האוטובוס של אגד בירושלים משתמשים מדי יום כ–350 אלף נוסעים ורבים טוענים כי השירות מתחת לכל ביקורת • כל זה עומד להשתנות בקרוב ואגד תידרש להתמודד מול תחרות חדשה

אגד בכותל המערבי. צילום: Lilyana Vynogradova | שאטרסטוק

שר התחבורה, חה"כ ישראל כ"ץ (ליכוד), הודיע אתמול (ד) במליאת הכנסת על כוונת הממשלה לשבור את המונופול של קואופרטיב אגד במערך קווי האוטובוסים בירושלים.

"במסגרת המשא ומתן שמתקיים בין המדינה לבין אגד, נושא ירושלים בהחלט עומד על הפרק. המדיניות היא שחלק מהקווים יוצאו מאגד לידי חברות אחרות, כדי שבקווים האלה תתקיים תחרות ותהיה רמת שירות גבוהה" — כך השיב אמש כ"ץ לשאילתה דחופה שהגיש חה"כ אורי מקלב (יהדות התורה), בנוגע לליקויים חריגים בשירות התחבורה הציבורית בירושלים.

בקווי האוטובוס של אגד בירושלים משתמשים מדי יום כ–350 אלף נוסעים. בביקורת שערך משרד התחבורה בעיר לפני כמה חודשים, נמצא כי יותר מ–12% מהאוטובוסים שנבדקו יצאו באיחור, או שלא יצאו בכלל. בתוך כך, בחודשים האחרונים אגד נקנס בשבעה מיליון שקל בגין אי־מתן שירות בירושלים.

הרשות הארצית לתחבורה ציבורית כבר הציבה לאגד אולטימטום: שיעמוד בתנאי הרישיון ויתגבר את מערך ההיסעים הירושלמי עד חודש זה — או שהקווים המשובשים ביותר יוצאו מאחריותו של אגד ויועברו למפעילים מתחרים. חרף האולטימטום, מבדיקות ראשוניות של הרשות לא נמצא שיפור משמעותי.

על כך אמר השר כ"ץ: "הבקרה על שיפור רמת השירות אמורה הייתה להיערך ביוני. אבל מאחר שבחודש זה חל הרמדאן, שבו נהגים רבים יוצאים לחופש — לא ניתן היה לקבל נתונים מייצגים על רמת השירות בתקופה זו. בקרת השירות בירושלים תיערך בקרוב. ככל שיימצא שאגד לא עמד ביעדים שנקבעו, יפעל המשרד באמצעות הכלים האכיפתיים העומדים לרשותו".

כתיבת תגובה