הסופה מתחילה?! הנחיות לנהיגה בטוחה

מזג האוויר צפוי להיות סוער החל מהלילה: הוא יכלול רוחות במהירות של 90 קמ"ש, ברד וגשמי ברכה. כך תוכלו לנסוע בבטחה

שאטרסטוק

מזג האוויר צפוי להיות סוער החל מהלילה: הוא יכלול רוחות במהירות של 90 קמ"ש, ברד וגשמי ברכה וחשש להצפות במקומות המועדים.

במשטרה קוראים לציבור להיערך מבעוד מועד למקרי הצפה, ובעיקר לשנות ולהתאים את נהיגתם בכלי הרכב בהתאם לתנאי הדרך.

באגף התנועה טוענים כי היערכות שכזאת מפחיתה את הסיכוי לנזקים, משפרת את הביטחון האישי של התושבים, והחשוב מכל, מונעת פגיעות בנפש. "חשוב כי כל אזרח יבחן את סביבת ביתו לקראת מזג האוויר, יערך כמיטב יכולתו לתרחיש הצפה ובין היתר יוודא כי הנו מודע מה עליו לעשות וכיצד לפעול במקרה שכזה", נמסר.

כמו כן, במשטרת ישראל פונים ומבקשים מציבור הנהגים לבדוק את רכבם עוד בטרם הגעת מזג האוויר הסוער לאזורינו וכמו כן לשנות ולהתאים את הרגלי הנהיגה בהתאם לתנאי הדרך. חשוב לזכור כי הגשמים הראשונים מעלים על פני האספלט חומרים שומניים המקטינים את מקדם החיכוך בכביש, פוגמים באחיזת הצמיגים בדרך ועלולים לגרום להחלקה ואיבוד שליטה ברכב.

הנה כמה טיפים, לתשומת-לב האוחזים בהגה:

כבר בטרם הכניסה לרכב: יש לבדוק כי צמיגי הרכב תקינים ובלחץ האוויר הנדרש; יש לבדוק כי המגבים תקינים ואינם יבשים ופגומים; יש לנקות את שמשות הרכב על מנת לספק תנאי ראות נכונים; יש לנקות את פנסי הרכב- על מנת לספק תנאי ראות טובים. חשיבות רבה לכך על מנת לראות ולהראות בהתאם.

בעת הכניסה לרכב  יש להסיר פרטי לבוש מגושמים (סוודר ומעיל) הפוגעים בחופש התנועה של הנהג ועלולים למנוע מחגורת הבטיחות להיצמד לגוף הנהג ולהצילו בעת הצורך; להסיר מראש הנהג כובע צמר או "קפוצ'ון" העלול להצר את שדה הראיה בצדדים, בפרט במעבר בין נתיבים; יש לאחוז את ההגה בשתי ידיים בעת הנהיגה מאחר וכניסה לשלולית, בורות ובאמפרים המוסתרים בשל הצטברות מים על הכביש, אלה עלולים לגרום לסטייה פתאומית של הרכב; להימנע מחימום פנים הרכב יתר על המידה- הדבר עלול לגרום להירדמות הנוהג ברכב. רצוי להשאיר חרך קטן פתוח בחלון הרכב על מנת לרענן את האוויר בתא הנוסעים ומנוע היווצרות אדים על השמשה.

בעת נהיגת הרכב: יש להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך ובכלל זה בעת כניסה לעקומות ובעת ביצוע פניות; שמירת מרחק מהרכב לפנים ולהתחיל לבלום עם דליקתם של פנסי הבלם ברכב מקדמה ולא להמתין לרגע האחרון; להתרכז בנהיגה ולהימנע מהיסח דעת בדגש על קיום שיחות בטלפון הנייד (גם אם יש דיבורית); לשמור על סבלנות וסובלנות כלפי הנוהגים סביבכם ולהימנע מתנועות פתאומיות בכביש, כל שכן ביצוע עקיפות בתנאי ראות קשים.

כתיבת תגובה