הסיגריות והאופניים החשמליים יידונו בוועדת הכלכלה

ועדת הכלכלה פותחת את כנס החורף בסערה • תכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת היו"ר כבל וח"כ גליק לאיסור פרסום מוצרי טבק והגבלת שיווקם – בישיבה בהשתתפות סגן שר הבריאות ליצמן • בהמשך תעסוק הוועדה גם בטיפול באופניים החשמליים ובדרכים לעצור את עושק הקשישים • ועדת החקירה לבחינת הסדרי האשראי כבר ערוכה לסדרת ישיבות עם בכירי הבנקאים

איתן כבל. צילום: מרים אלסטר- פלאש90

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, ערוכה לפתיחת כנס החורף של הכנסת ותמשיך להוביל את סדר היום כמעט בכל תחומי החיים של אזרחי מדינת ישראל – החל מהמשך המאבק הבלתי מתפשר שמוביל היו"ר כבל בקטל בדרכים, דרך המשך המאבק ביוקר המחיה ובמונופולים, טיפול במשבר החקלאות הישראלית לצד קידום חקיקה צרכנית ושמירה על זכויות עובדים.

בכנס הקרוב תעסוק הוועדה כאמור בהצעת החוק הדרמטית לאיסור פרסום מוצרי טבק, תדון ברפורמה ברשות ההגבלים העסקיים שנועדה להפוך אותה ל"רשות התחרות הכלכלית", וכן תמשיך את הדיונים בדרכים לטפל בענקיות האינטרנט המונופוליסטיות כדוגמת גוגל, פייסבוק, אמזון ועוד. בנוסף לכך תעסוק הוועדה גם במיזוג בין ערוץ 10 לרשת, בין היתר כדי להגן על עובדי הערוצים בכך שהמיזוג יצא לפועל בצורה מיטבית.

הוועדה תמשיך לקדם חוקים ותקנות להגברת הבטיחות בדרכים ובמסגרת זאת אף תעסוק בטיפול בסוגיית השימוש באופניים החשמליים, תמשיך גם את הטיפול בקידום תחבורה ציבורית להוצאת ישראל מהפקקים ותמשיך את המעקב אחר התקדמות פרויקט קו הרכבת ירושלים-תל אביב, שנפתח רק בחלקו, ואחר סוגיית בעיית האמינות של מצלמות המהירות.

כמו כן תמשיך הוועדה לטפל בחקיקה צרכנית, ותדון בצעדים שנועדו לשים סוף לעושק הקשישים שנחשף לאחרונה בחברת החדשות. בנוסף לכף תקדם חקיקה צרכנית לטובת רוכשי דירות חדשות, להקלה על נוטלי משכנתאות ועוד, תדון בהצעת החוק המסדירה את תחולת הדין הישראלי באזורים הימיים של המדינה, תעסוק בהצעת החוק שנועדה לטפל בהפצת תוכן פיראטי באינטרנט ובסינון אתרים, ותעסוק בנושאים רבים נוספים.

בשבוע הבא תמשיך הוועדה להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להחמרת ענישה נגד נהגים עבריינים, תדון בטיפול בשימוש בכלי הרכב החשמליים, וכן בתקנות המסדירות את מעמד קציני הבטיחות ותמשיך להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שתסדיר את ענף התיירות.

גם ועדת החקירה לבחינת הסדרי האשראי במשק, בראשות ח"כ כבל, כבר ערוכה לפתוח את כנס החורף בסדרה של ישיבות בהן יופיעו בפניה בשבועות הקרובים יושבי הראש והמנכ"לים של הבנקים בהן בנק הפועלים, בנק לאומי, בנק איגוד, בנק דיסקונט, הבנק הבינלאומי ובנק מזרחי טפחות.

ביום שני הקרוב הוועדה תחל להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת היו"ר כבל וח"כ יהודה גליק לתקן את חוק הגבלת הפרסומות והשיווק של מוצרי טבק, על מנת לאסור פרסום ולהגביל את שיווק מוצרי הטבק והעישון. כיום קובע החוק הגבלות מסוימות על פרסום מוצרי טבק, וחברי הכנסת מציעים לאסור את הפרסום כליל ולהגביל את שיווקו. לפי ההצעה שאישרה הוועדה לקריאה ראשונה, פרסום מוצרי עישון יאסר, למעט חריגים מצומצמים בעיתונות המודפסת – ובלבד שבצמוד תהיה מודעת אזהרה בגודל זהה. כמו כן הוטלו הגבלות על שיווק ובכללן איסור הצגת מוצרי עישון – והם יחולו גם על הדיוטי-פרי, ואושר הסעיף שיאסור על מכירת הג'ול. עוד אושר כי חברות שיפרו את העבירות החמורות בחוק צפויות לקנס של כ-450 אלף שקל. בישיבה ישתתף סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן.

באותו בוקר תדון הוועדה גם בהסדרת הרכיבה על בכלי רכב חשמליים (קורקינטים, אופניים ועוד) והתמודדות עם הזינוק במספר הנפגעים. בעקבות הזינוק במספר ההרוגים בתאונות בהם מעורבים הכלים החשמליים תתכנס הוועדה לישיבה מיוחדת, בהמשך לישיבות קודמות שהתקיימו בעניין, על מנת לבחון את הדרכים בהם ניתן לנקוט על מנת לצמצם את התופעה למנוע את הקטל בדרכים.

למחרת, יום שלישי, הוועדה תמשיך להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת משרד התחבורה לתקן את פקודת התעבורה שנועדה להחמיר את הענישה כנגד נהגים עבריינים, וזאת במסגרת המאבק המתמשך בקטל בדרכים. הישיבה צפויה לעסוק בשינוי מדרג הענישה בעבירות שכרות והשארת המצב הקיים בעבירות סמים. כמו כן צפויה הוועדה לדון בבדיקות דגימת רוק כאינדיקציה לנהיגה בשכרות, אותן אישרה בישיבות קודמות, ובמתן סמכות לשוטרים לשלוח נהגים לבדיקות שתן או דם גם במקרים בהם תוצאות בדיקת הרוק הייתה שלילית.

כמו"כ תדון הוועדה בשלל נושאים חשובים ומגוונים.

כתיבת תגובה