הסימולטור בשוהם: הטייסים יוכלו לבצע מבדקים בלי לצאת לחו"ל

בקרוב: תושלם בשוהם הקמתו של הסימולטור הראשון בישראל לטייסים שיחסוך מהם את הצורך לבצע מבדקים בחו״ל | הדברים נחשפו במהלך מרתון דיונים עם הנהלת רשות התעופה האזרחית ורשות שדות התעופה בהובלת מנכ״ל משרד התחבורה לבחינת שגרת התעופה בעת מלחמה

מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן בבחינת משל"ט המוניות החדש בנתב"ג | צילום: דוברות משרד התחבורה

מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן קיים ביקור עבודה במשרדי רשות התעופה האזרחית, שם קיים דיון מקצועי, יחד עם יו"ר רת"א שמואל זכאי, ההנהלה וחברי הצוות לניהול משברים תעופתיים, אודות תפקוד התעופה האזרחית בצל אתגרי המלחמה. בישיבה קיבל מנכ"ל משרד התחבורה סקירת עומק בין היתר על הפיקוח על תקינה בהתאם לסטנדרטים הבינ"ל, סייבר תעופתי וקשרי icao, לצד ניהול בטיחות, כשירות ופיקוח אווירי על ייצור כלי טייס ותשתיות תעופתיות.

מנכ״ל משרד התחבורה ציין בדיון נערך בהנחיית שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב השוהה בסרי לנקה לצורך הרחבת הסכם התעופה עם ישראל וכן לקידום הסכם ליבוא עובדים זרים לעבודות תשתית.

בדיון עלה נושא הסכמי התעופה מול מדינות באירופה ובארה״ב, לאור דרישות הביטחון, הפיקוח על הכטבמי"ם והרחפנים בפרט במצבי חירום, והאתגרים ברמה המדינתית מאז פרוץ המלחמה באמצעות צוות לניהול משברים תעופתיים, התומך במשימות חיל האוויר, בתעשייה ובקשר מול הרגולטורים בעולם. בישיבה אמר מנכ״ל רת״א שמואל זכאי, כי לראשונה בישראל, יוקם בחודשים הקרובים סימולטור מהמתקדמים בעולם, בו יתקיימו מבדקי טיסה לטייסים בישראל, שכעת נאלצים לנסוע ולהיבחן בחו"ל.

בישיבה העלה המנכ"ל את סוגיית השירות לאזרח, וציין כי השרה רגב הציבה את הנושא בראש רשימת סדר העדיפויות שלה. "לאזרח הקטן אין זמן לבירוקרטיה. זו חובה קריטית עבורנו כמשרתי ציבור לדאוג לקיצור לוחות הזמנים ולשיפור השירות", אמר בן זקן בישיבה. בהמשך, יצא המנכ״ל בן זקן יחד עם מ״מ מנכ"ל רשות שדות התעופה אמנון כהן לביקור במשל"ט המוניות בנתב"ג ושוחח עם הנהגים במקום, "נהגי המוניות חשובים מאוד לשרת התחבורה ולנו כמשרד, כבר בתחילת הקדנציה היא אמרה לנו כי היא רואה בכם עוגן משמעותי".

בן זקן הנחה לזמן את נציגיהם של נהגי המוניות במקום לדיונים לקראת גיבוש מתווה לבחינת תנאי העבודה של הנהגים והנוסעים כאחד. בסיור ניתנה סקירה נרחבת ממנהל ההנדסה של שדה התעופה, על התכניות העתידיות להרחבת תשתיות התחבורה לטובת הנוסעים הכוללים תוספת רכבות לשדה וממנו.

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן: "מדינת ישראל היא מהמובילות בעולם בבטיחות תעופתית. בימים אלה שרת התחבורה נמצאת בסרי לנקה להשלים ולהרחיב את הסכם התעופה. לעבודה שלכם יש השלכות בינ"ל משמעותיות. אתם מסייעים לנו לסייע לאזרחים, ככל שנתמקצע יהיו לכך משמעויות בינ"ל, ויבואו ללמוד מאיתנו. הצלחתכם היא הצלחת מדינת ישראל כולה. אני יודע שחלקכם נמצאים כאן במהלך היום, ומשרתים במילואים במהלך הלילה במשימות חשובות ביותר. אני מבקש בשם שרת התחבורה מירי רגב להודות לכם על שימור הרצף התפקודי והסיוע במאמץ המלחמתי״

כתיבת תגובה