הסכם: בגרמניה ובבריטניה יכירו בתשקיפים שאושרו בישראל

רשות ניירות ערך חתמה על שני מזכרי הבנה לשיתוף פעולה עם רשות ניירות ערך הבריטית ועם רשות ניירות ערך הגרמנית • פרופ' האוזר: "מזכרי ההבנה משקפים הבעת אמון משמעותית ברגולציה הישראלית"

יו"ר הרשות עם עמיתו הבריטי. צילום: דוברות רשות ניי"ע

הרשות לניירות ערך חתמה אמש על שני מזכרי הבנה שעניינם שיתוף פעולה עם רגולטורים בשוק ההון באירופה. הראשון הוא מזכר הבנות עם הרשות לניירות ערך הבריטית המניח עקרונות לשיתוף פעולה, התייעצות וחילופי מידע בנוגע לאישור תשקיף שפורסם על-ידי מנפיק ישראלי. בכך, תשקיף ישראלי, בתוספת שורה של פריטים נוספים, יהא בר הגשה באנגליה. השני, מזכר הבנות עם רשות ניירות ערך הגרמנית המניח עקרונות לשיתוף פעולה, התייעצות וחילופי מידע בנוגע להגשת תשקיף על ידי מנפיק ישראלי בגרמניה ולהגשת תשקיף על ידי מנפיק גרמני בישראל.

לפני שנתיי, ביולי 2015, לאחר הליך הערכה שקיימו הרשות לני"ע בישראל והרשות לניירות ערך האירופאית פרסמה האחרונה החלטה מעודכנת לפיה היא מכירה ברגולציה הישראלית המסדירה את תוכנו וצורתו של תשקיף על פי חוק ניירות ערך. משמעות ההחלטה היא כי תשקיף ישראלי, בתוספת שורה של פריטים נוספים, יהיה בר הגשה במדינות האיחוד האירופאי, לצורך רישומה למסחר של חברה ישראלית בבורסה אירופאית, בהתאם לשיתופי פעולה פרטניים עם רגולטורים אירופאים.

החתימה על מזכרי ההבנה עם הרשות הבריטית ועם הרשות הגרמנית, הופכת את אותה החלטה ליישום  פרטני של הכרה הדדית בתחום התשקיפים מול רגולטורים מקבילים במדינות האיחוד האירופאי. לפי מזכר ההבנות שנחתם עם הרשות הבריטית, יוכל מנפיק ישראלי, אשר רשם את ניירות הערך שלו למסחר בישראל טרם הגשת התשקיף לרשויות בבריטניה או במקביל לכך, להגיש תשקיף אשר אושר על ידי רשות ניירות ערך הישראלית לרשויות הרלוונטיות בבריטניה לצורך רישום ניירות הערך שלו למסחר בשוק מוסדר בבריטניה.

מזכר ההבנות שנחתם עם הרשות הגרמנית, הוא הדדי, ומאפשר הגשת תשקיף של מנפיק ישראלי, אשר רשם את ניירות הערך שלו למסחר בישראל טרם הגשת התשקיף לרשויות בגרמניה או במקביל לכך, בגרמניה, ותשקיף של מנפיק גרמני בישראל. כל זאת בכפוף לתנאי מזכר ההבנות.

ברשות אומרים כי המהלך הזה "מבסס את מעמדה של הרגולציה הישראלית ככזו העומדת בסטנדרטים הבינלאומיים, משקף הבעת אמון ברגולציה הישראלית, ויאפשר לחברות ישראליות גישה לשווקים חדשים, חשיפה לגורמים בינלאומיים והרחבת בסיס המשקיעים שלהן".

כתיבת תגובה