הסכם הגג בנוף הגליל: עוד פריצת דרך לבנייה חרדית

כ-7,000 יחידות דיור חדשות יוקמו בנוף הגליל – שאוכלוסייתה תצמח ב-40% | הדירות ייבנו בהליך מואץ בשנים הקרובות, והצפי הוא כי כ-3,000 לפחות מתוכן, ייועדו למגזר החרדי | ההשקעה התקציבית מטעם המדינה: 2.3 מיליארד שקלים לתשתיות חיוניות ולתכנון שטחי מסחר ותעסוקה

מימין: קוינט, אלקין, פלוט ופרידמן בחתימה על ההסכם | צילום: משרד השיכון

משרד הבינוי והשיכון, רשות מקרקעי ישראל, משרד האוצר ועיריית נוף הגליל חתמו על הסכם גג  שיגדיל את אוכלוסיית העיר ב-40%. הסכם הגג יישא השקעה תקציבית של כ-2.3 מיליארד מטעם המדינה והוא צפוי להביא את העיר נוף הגליל בשנים הקרובות לתוספת של ב-6,898 יחידות דיור ושטחי מסחר ותעסוקה.

בטקס החתימה השתתפו השר זאב אלקין, ראש עיריית נוף הגליל רונן פלוט, מנכ"ל משרד השיכון אביעד פרידמן, מנכ"ל רמ"י ינקי קוינט, ונכבדים נוספים.

כאמור, על פי ההסכם שהוביל משרד השיכון יחד עם משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל, ובמטרה לתת מענה לצרכי הדיור הצפויים בעיר, יוקמו בעיר שכונות מגורים חדשות הכוללות 6,898 יחידות דיור בקרקע המדינה לרבות שטחי מסחר ותעסוקה בהליך מואץ עם כלל הגורמים. פיתוח השכונות, שיפור התשתיות והקמת מוסדות ציבור בעיר נוף הגליל, יזכו למימון מטעם המדינה בתקציב של כ- 2.3 מיליארד ₪.

חתימה על הסכם הגג מאפשרת שיווק מהיר, אינטנסיבי ומרוכז מצד משרד הבינוי והשיכון, לצד הענקת ודאות לעיריית נוף הגליל, כי יוקצו לרשותה כלל המשאבים הנדרשים לקידום הבנייה החדשה וקליטת התושבים החדשים. במקביל, תתחייב הרשות המקומית לייעול תהליך התכנון, צמצום הבירוקרטיה ומתן היתרי בניה בפרק זמן קצוב.

מדובר בצעד משמעותי של המשרד לקידום חתימת הסכם הגג, שבמסגרתו יוענקו לעיר נוף הגליל, כלל המשאבים הנדרשים כדי להביא אוכלוסייה חדשה לעיר ולייצר בשורה בדמות בנייה חדשה לכל אזור הצפון.

העוסקים בהתיישבות החרדית בנוף הגליל בירכו על המהלך שיוביל הליכי היתרים ובנייה מואצים. גורם מקומי העריך כי כ-3,000 יח"ד ייועדו בסופו של דבר לבני המגזר החרדי, בשכונת הר יונה.

זאב אלקין, שר הבינוי והשיכון היוצא אמר, כי במסגרת הגדלת היצע הדירות מצפון ועד דרום, זהו הסכם הגג העשירי שנחתם מול ראשי רשויות. "בהסכם הגג בנוף הגליל יוקמו כ-7,000 יחידות דיור חדשות, ואוכלוסיית נוף הגליל תגדל ב-40%. מדובר בהשקעה תקציבית משמעותית של 2.3 מיליארד ₪, שנועדה בעיקר להמשיך ולספק פתרונות דיור חדשים ואיכותיים לצד חידוש תשתיות ותיקות. בכל הסכם גג שיוצא לפועל אנו שמים במרכז את התושבים, ועושים הכל על מנת להבטיח ביטחון כלכלי ורווחת חיים גבוהה יותר.

"באופן סמלי", ציין אלקין, "הסכם הגג הזה נחתם בסיום ההרשמה להגרלה ל600 יחידות דיור בהנחה בנוף הגליל, כשעל כל דירה נרשמו 15 משפחות לפחות, מה שמוכיח שיש ביקוש גדול לדירות בנוף הגליל, כאשר לפחות 50% מהדירות יוקצו לזוגות צעירים מנוף הגליל עצמה. אני מודה לשותפינו לדרך, עיריית נוף הגליל, משרדי הממשלה השותפים וכלל אנשי המקצוע. אני גאה להביא בשורה נוספת לחיזוק ופיתוח צפון הארץ".

אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון ציין, כי "כחלק ממדיניות הממשלה לחזק את הרשויות המקומיות ברחבי הארץ, נחתם היום הסכם גג בעיר נוף הגליל אשר צפוי להגדיל את האוכלוסייה באופן משמעותי ויביא להשקעה של כ-2.3 מיליארד ₪  בעיר. בזכות הסכם הגג, יובטח תהליך שיווק אינטנסיבי ומרוכז אשר יאפשר לעיריית נוף הגליל לצמוח, להקים ולחדש תשתיות ומבני ציבור שיבטיחו איכות חיים גבוהה לתושבים. משרד הבינוי והשיכון ימשיך לעבוד במלוא המרץ על מנת להסיר חסמים ולספק פתרונות דיור בסביבות חיים איכותיות למען הציבור בישראל, בין היתר באמצעות חתימה על הסכמי גג בערים השונות".

כתיבת תגובה