הסקר חסר המשמעות שמטריל את המדיה החרדית • פרשנות

בשנים עברו היה לסקר TGI מקום של כבוד במשרדי הפרסום החרדים וגורלם של עיתונים ותקציבי ענק בפרסום החרדי היה נקבע לפי תוצאותיו • כיום משתעשעים בו בעיקר אנשי הברנז'ה וגם להם כבר נשבר

בחינם, לא? צילום: נתי שוחט | פלאש 90

בואו נתחיל מהסוף: משרדי הפרסום כבר מזמן לא סופרים את הסקר הדו-שנתי של TGI. אם היו סופרים, היינו רואים פרסום ב'הפלס' שממוקם באמצע השבוע וגם בסופו אחרי 'יתד נאמן' ולפני 'המבשר', ומוביל בגדול על פני 'בקהילה'.

בשנים עברו היה לסקר מקום של כבוד במשרדי הפרסום. גורלם של תקציבי ענק היה נקבע לפי תוצאות הסקר, כפי שנעשה עד היום במגזר החילוני שם הסקר אכן חורץ גורלות. במגזר החרדי הסקר הזה הפסיק להיות רלוונטי. הוא טוב בעיקר לאנשי הברנז'ה ולא מעבר. והאמת היא שגם בקרבם עולים קולות אודות מידת אמינותו. (אבל זה קורה כאשר הם יורדים בציונים…).

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

ישנן כמה תהיות ונתונים לא ברורים בסקר הזה כמו בסקרים קודמים. איך יתכן שעיתונים כמו המודיע, יתד והמבשר שמבוססים בעיקר על מנויים, מציגים ירידה בסוף השבוע? הרי בסופ"ש מתווספים למנויים עוד כמה אלפים שקונים את העיתון בחנויות, ובדיוק אז רואים ירידה בחשיפה?!

איך יתכן שבסקר הנוכחי יש להפלס חשיפה כמעט זהה לעיתוני אמצע השבוע וסופ"ש, כאשר הוא מחלק מידי יום שישי את העיתון בחינם בכל ירושלים. ומדובר לכאורה בעשרות אלפי עותקים. האם אין משמעות לחלוקה החינמית הזו או שמא משהו בנתונים של אמצע השבוע לא מדויק.

וגם, עם כל הכבוד לירחון זמן, ויש כבוד, איך זה שנתוני החשיפה שלו זהים לעיתון משפחה שנחשב לעיתון המוביל בסופ"ש במגזר החרדי? ועוד נתון שמעורר תהייה: עיתון 'קטיפה' מצורף בכל יום חמישי ליתד נאמן, מעבר לכך שהוא נמכר בנפרד בחנויות. בסקר הוכח שליתד נאמן יש באמצע השבוע חשיפה של 17.1, אז איך ייתכן שהמגזין המצורף אליו צונח בצורה דרסטית.

מסקנה, כמו ששמעון פרס אמר בעבר: סקר טוב להתבשם בו, לא מעבר.

https://wordpress-547680-2055123.cloudwaysapps.com/%D7%A0%D7%9E%D7%90%D7%A1-%D7%9C%D7%9B%D7%9D-%D7%9E-tgi/

כתיבת תגובה