העובדים לא יזכו להטבות כי ההסתדרות מתעקשת

למרות הצעות שכר נדיבות לעובדי הרשות, מתעקשת ההסתדרות לא להגיע להסכמה עם משרד האוצר • כך עולה מדברי יו"ר רשות האכיפה והגבייה בראיון ל'ביזנעס' • השביתה ברשות תימשך גם מחר ואין צפי לסיומה • הראיון המלא: בסופ"ש

תומר מוסקוביץ | צילום: מאת Galititalia, ויקיפדיה

השביתה ברשות האכיפה והגבייה שהינה יחידת סמך במשרד המשפטים, נמשכת זה היום החמישי ולפי דברי תומר מוסקוביץ יו"ר רשות האכיפה והגבייה הצפי היא כי זו עלולה להמשך עד לפתרון ללא מגבלת זמן. מוסקוביץ אמר את הדברים בראיון ל'ביזנעס' שיתפרסם בעז"ה בביזנעסופ"ש. בראיון יתייחס מוסקוביץ לפעולותיה של רשות האכיפה והגבייה ועל השינוי שעבר התחום בעשור האחרון.

במסגרת הראיון אמר מוסקוביץ כי תחום האכיפה והגבייה במדינת ישראל עבר מהפך בעשור האחרון ועובדי הרשות קיבלו בונוסים במהלך התקופה על השינויים שנעשים במסגרות העבודה שלהם. בנוסף הובטח לעובדים פעם אחר פעם הסכם שכר מקיף כפי שנעשה במשרדי ממשלה רבים והדיונים בנושא נמשכים כשנתיים – שבמהלכן הוכרז על סכסוך עבודה.

"במהלך הדיונים", אומר מוסקוביץ, "התברר שמשרד האוצר ומשרד המשפטים, כולם מאוד מעריכים את העבודה של אנשי רשות האכיפה והגבייה שעובדים קשה ומגיעים ליעדם. ההערכה הזו תורגמה להסכם שכר נדיב שהאוצר הציע. הסכם שהוא מעל ומעבר לכל מה שהעובדים חלמו לקבל".

לדברי יו"ר רשות האכיפה והגבייה, האוצר ביקש בתמורה להסכם שהוצג, שלדבריו הינו "מצויין", שקט תעשייתי לחמש שנים. מנגד, ההסתדרות התנגדה וגררה את העובדים לשביתה. נציין כי בנוסף, הצטרפו כאן הרפורמה המקיפה המתוכננת וחוק חדלות פירעון שאמורים להיכנס לביצוע, דבר שיחייב את העובדים לעבוד קשה יותר.

בהודעת ההסתדרות היום שמודיעה שהשביתה תמשך גם מחר (ג) נכתב אמנם, כי הסכסוך הוכרז בשל כוונת משרד האוצר לבצע רפורמה מקיפה ברשות האכיפה והגבייה, באופן חד-צדדי וללא הידברות עם נציגות העובדים. אך מן הדברים שאומר מוסקוביץ עולה כי האוצר הגיש הסכם קיבוצי חדש והוגן אך תנאים אחדים בו נדחו על ידי הסתדרות עובדי המדינה וועד העובדים המשביתים את פעילות הרשות ברחבי הארץ, את המרכז לגביית קנסות ואת מטה ההנהלה.

 

 

ניתן להעריך בזהירות, כי ההסתדרות מצדה אכן פועלת להגנה על העובדים, שמצדם, יוכלו לכאורה לקבל תנאים משופרים מאוד, אך בשל סירובה להסכמה על סגירת החוזה לחמש שנים, אינם זוכים להטבות אלו.

משרד האוצר מסר אתמול ל'ביזנעס': "משרד האוצר מנהל שיח עם ההסתדרות על דרישותיהם השונות ואנו תקווה שההסתדרות תבוא אל הדיונים בלב פתוח ונפש חפצה ולא בתכתיבים ואיומים".

3 תגובות ל: "העובדים לא יזכו להטבות כי ההסתדרות מתעקשת"

  1. תומר מוסקוביץ המנכל הכי גרוע והזוי שהיה לרשות מעולם.
    פאסיבי ונגד העובדים, אני זוכר שהיה מבקש מהעובדים שלא יעשו שעות נוספות כדי שיהיו יותר בבית, בלי לדעת שבלי שעות נוספות הם לא יגיעו אפילו לשכר מינימום.
    העיקר הוא וקודמו דאגו שכל עובדי המטה יעברו לחוזים אישיים

  2. למה חשוב שקט תעשיתי 5 שנים? זה לא יעמוג במבחן בית משפט זה המון סמן מי יודע מה יהיה עדיף 3 שנים ולאחר ה3 שנים אם יתגלע בכבוך העובדים וההנהלה יכנבו לפני זה למשא ומתן לכידור שיתקיים במשך 3 חודשים ובמהלך ה3 חודשים כל צד מתחיב שלא לנרוט צעדים 5 שנים אפילו אם סה כשר זה מסריח מה אתם זוממים?? מי יחתום.ל5 שנים זה כמו לחתום על ציק פתוח

  3. המטה של הרשות מלא אוכלי חינם ומקורבים שמצאו להם גובים לרשות יש דוברת בכל מחוז אין את זה באף משרד ככה זה שמחלקים גובים למקורבים ומה הדוברות עושה כלום? מי שמתראיין לתקשורת תמיד זה תומר הדוברות לא עושה כלום ארגון שהוקם ב2008 וחוגג עשור כל שנה לזה יש כסף.לבזבז 11 שנה אתם קימים ומחלקים גובים לכל מיני מקורבים אין כמו הנהלת בתי המשפט היו אנשים טובים לא כמוכם רשעים וכוחנים

כתיבת תגובה