העובדים שלא יצאו לחל"ת יתרמו ימי חופשה לחבריהם

יוזמה מעניינת: עובדי נמל אשדוד יתרמו ממכסת ימי החופשה שלהם לטובת חבריהם לעבודה שנדרשו לצאת לחופשה • ההסתדרות, הנהלת נמל אשדוד וועדי העובדים בחברה, חתמו על הסכם מיוחד, לפיו עובדים שהמשיכו לעבוד בתקופה הנוכחית, יתרמו ממכסת ימי החופשה שלהם לטובת עובדים שהוצאו לחופשה בשל משבר הקורונה

נמל אשדוד | צילום: Edi Israeli, פלאש 90

סולידריות בין עובדים, על רקע משבר הקורונה: ההסתדרות, הנהלת חברת נמל אשדוד וועדי העובדים בחברה, חתמו היום על הסכם קיבוצי מיוחד, לפיו עובדים אשר המשיכו לעבוד בתקופה הנוכחית, יתרמו ממכסת ימי החופשה שלהם לטובת עובדים שהוצאו לחופשה.

על פי תקנות שעת חירום שנחתמו לפני מספר שבועות, עובדי המגזר הציבורי, בהם עובדי נמל אשדוד, נדרשו לצאת לחופשה בת כ-14 יום, על חשבון מכסת ימי החופשה שלהם. בנמל אשדוד, 75 עובדים הוצאו לחופשה כזאת.

על פי ההסכם המיוחד, כל עובד שהמשיך לעבוד, יתרום חצי יום ממכסת ימי החופשה שלו, כמחווה סולידרית עם העובדים שהוצאו לחופשה. כתוצאה מכך, לעובדים שנדרשו לצאת לחופשה יקוזזו עד 50% מהמכסה שנוצלה.

ההסכם חל גם על עובדים המועסקים בחוזה אישי, ואינם חלק מההסכם הקיבוצי בנמל. הוא אינו חל על עובדים אשר מכסת ימי החופשה השנתית שלהם קטנה, ועומדת על פחות מחמישה ימים.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, אמר: "הסכם זה, והסכמים דומים שנחתמו בתקופה האחרונה בהסתדרות, הם הדוגמה לכך שבאמצעות הידברות וסולידריות ניתן לסייע, הן לעובדים והן למעסיקים, בשעה קשה זאת שבה שרוי המשק. אני מודה לעובדי נמל אשדוד, אשר עובדים לילות כימים, בעתות חירום ובימי שגרה, כדי שהסחורות ימשיכו להיכנס לישראל, לצד המשך פעילות הייצוא שמניעה את הכלכלה הישראלית".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, מסר: "בימים אלו, ערבות הדדית היא ערך עליון. אני גאה בוועדי העובדים ובהנהלת החברה, ששילבו ידיים בכדי לסייע לעובדים שאולצו לצאת לחופשה ובכך מצבם הכלכלי הורע".

2 תגובות ל: "העובדים שלא יצאו לחל"ת יתרמו ימי חופשה לחבריהם"

  1. זו שיא החוצפה.
    כמובן שאין בעיה שכל עובד יתרום ימי חופשה לחברו וזה מנהג מבורך. אבל חברה כמו נמל אשדוד שמכניסה מליונים לעצמה יכולה להמשיך ולשלם משכורות גם לאלה שהוצאו לחלת ולא לקחת ימי חופשה מעובדים. ההפך הוא הנכון עובדים שכן הגיעו לעבודה והסתכנו עבור הנמל והמדינה צריכים לקבל על זה פיצוי וגבוה מאוד, כי רק בזכותם הנמל והמדינה לא שותקו.

  2. איך תעזור תרומה של חצי יום חופש? הרי עבדו 30% מהעובדים איך חצי יום יעזור ל70% מהעובדים שהוצאו לחופש מתאריך 23.3.2020? העובדים שיצאו לחופש גם לאחר קיזוז ימי חופש עם המעסיק עדיין יצטרכו לתת כ30 ימי חופש, כאשר התמורה לימי חופש הם פחות מחצי שכר לעובדי משמרות אין שעות נוספות, אין נסיעות, פרמייה, רכב, תלושי שכר, איזה פיצוי זה לעובדים? למה כל עובדי המגזר הציבורי צריכים לתרום עוד חצי יום חופש להסתדרות עבור קרן ימי שביתה? לא מספיק הם נפגעו? למה לא יגיע פיצוי מההסתדרות לעובדים? רק להוריד לנו דמי חבר הם יודעים? מתי נקבל משהו מהתשלומים להסתדרות בחזרה? או שזה רק בכיוון חד סיטרי?

כתיבת תגובה