העמותה הישראלית למיגון מפני אש: הטענת אופניים – מסוכנת

"העמותה הישראלית למיגון מפני אש", שהוקמה לפני כמה ימים כחלק מהזרוע הישראלית של NFPA, יוצאת באזהרה: "היזהרו מדליקות בעת הטענה האופניים"

דירה שעלתה באש מהתפצצות בטריה של אופניים חשמליות. צילום: יח"צ

שריפות פורצות לא רק בחנוכה, ולא רק מנרות: נתונים שנאספו בידי נציבות כבאות והצלה מעלים כי באזור תל-אביב לבדה 43 דירות עלו באש בשנת 2015, כתוצאה משימוש בסוללת ליתיום להטענת אופניים חשמליים. כך טוענת "העמותה הישראלית למיגון מפני אש".

העמותה היא השלוחה הישראלית של NFPA – ארגון בין-לאומי שנוסד בארה"ב לפני כ-120 שנה, וחברים בו יותר מ-65,000 חברים על פני הגלובוס. הארגון שם לו למטרה לפרסם סטנדרטים להצלת חיים, ומניעה מפני אש.

לדברי הד"ר שמואל נתנאל, העומד בראש העמותה, "הטענת אופניים חשמליים עלולה לגרום לשרפות". לדבריו, "אופניים חשמליים הפכו להיות כלי תחבורה נפוץ בקרב מבוגרים וילדים, והציבור הרחב, כמו גם המחוקקים מתייחסים לסכנה בדרכים – האם מותר לרכוב בכביש או במדרכה ומאיזה גיל – אך קיימת התעלמות מנושאי בטיחות הקשורים לסיכון הנובע מהטענת האופניים".

הוא הוסיף כי "הסיבה לדליקות היא, לעיתים קרובות, ביצוע שינויים בסוללות באופן הנוגד את הדרישה של מכון התקנים לאחר הרכישה. שינויים אלה מובילים להתחממות הסוללות ולדליקה במקום ההטענה. לכן, חשוב לרכוש רק סוללות המורשות על-ידי מכון התקנים".

העמותה הישראלית למיגון מפני אש – NFPA ישראל הושקה לפני כחודש. היא נועדה להביא להעמקת הידע המקצועי, החינוך והמודעות להתמודדות עם סיכוני דליקות, חינוך ילדים למניעת דליקות, חינוך מודעות לבטיחות, מודעות ציבורית, הצלת חיים ומניעה.

העמותה נוסדה על ידי בכירים העוסקים בתחום  הן מהסקטור הפרטי והן מהסקטור הציבורי. בין החברים: יו"ר העמותה המהנדס ד"ר שמואל נתנאל; ראש אגף בטיחות אש וחקירות ברשות לכבאות והצלה – טפסר בכיר חיים תמם; מפקד מחוז מרכז ברשות לכבאות והצלה – טפסר בכיר  אייל כספי וכן נציגים של חברות מובילות בתעשייה ומכון התקנים.

אופניים חשמליים. צילום: Hadrian | שטארסטוק

תגובה אחת ל: "העמותה הישראלית למיגון מפני אש: הטענת אופניים – מסוכנת"

  1. אופניים חשמליים אפילו אתר חדשות נפל בזבל

כתיבת תגובה