העשירים ממשיכים להתעשר: המיליארדר החדש בן ה-18

על אף הקורונה גדל מספר המיליארדרים ברשימת 'פורבס' למעל 2,750 והונם זינק ב-5.1 טריליון דולר לעומת אשתקד מי הוא הצעיר בן ה-18 שהשתחל לרשימה ואלו ישראלים מככבים בדירוג היוקרתי והנחשב ביותר בזירת העסקים העולמית

חנות של רשת הפארם DM הגרמנית | צילום: Spacekid, ויקימדיה

שנת קורונה, משבר, נפילת עסקים, סגרים, בידודים: הצחקתם את המיליארדרים החדשים והצעירים בעולם. רשימת המיליארדרים של 'פורבס' שפורסמה בשבוע שעבר ארוכה יותר מבשנים עברו ויש בה גם צעירים מאוד ואפילו צעיר שבקושי יכול להוציא רישיון לרכב, למרות הונו הרב. מדהים לראות כי בשנה החולפת זינק הונם של כלל המיליארדרים – 2,755 בסך הכול, עלייה של 660 לעומת הרשימה הקודמת – להון דמיוני של 13.1 טריליון דולר. מדובר בזינוק של 5.1 טריליון דולר לעומת אשתקד. להזכירכם, השנה האחרונה עמדה בסימן נפילה כלכלית כלל עולמית בעקבות נגיף הקורונה.

נפתח בצעירים. על פי דירוג המיליארדרים השנתי של מגזין פרובס הנער דיוויד להמן בן ה-18 מגרמניה הוא המיליארדר הצעיר ביותר. אתם קוראים נכון. הונו של דיויד נאמד בכ-3.3 מיליארד דולר אותם הרוויח בירושה מאביו גונתר. מדובר בירושת מניות של רשת החנויות הגרמנית  DM-drogerie market אחת הרשתות הגדולות בגרמניה. הרשמת נוסדה בשנת 1974 ומעסיקה יותר מ-41 אלף עובדים בכ-2,000 סניפים בכל רחבי גרמניה. המעניין הוא שמשפחת להמן לא קשורה כלל לניהול הרשת אלא מחזיקה מניות בלבד. דיויד ממוקם ברשימת פרובס במקום ה-925.

צעירים נוספים הממוקמים ברשימה אחרי להמן הם וונג זלונג, סיני בן ה-24 שהונו נאמד ב-1.5 מיליארד דולר. ובמקומות השלישי והרביעי התמקמו יחדיו שתי אחיות מנורווגיה, אלכסנדרה וקטרינה אנדרסון, בנות 24 ו-25, ההון של כל אחת נאמד ב-1.4 מיליארד. הן מחזיקות בחלק מחברת Ferd העוסקת בהשקעות ברחבי העולם.

ב'פורבס' מציינים כי ישנם גם מיליארדרים צעירים שעשו את הונם לבד מבלי שיירשו אותו או יהיו שותפים בעסק משפחתי. אחד מהם הוא אוסטין ראסל בן ה-26, שהונו נאמד בכ-2.4 מיליארד דולר. אוסטין הצעיר הקים חברת סטארט-אפ בשם Luminar, המייצרת חיישנים למכוניות עם נהיגה אוטונומית. אגב, אוסטין הוא אחד מעשרה מיליארדרים חדשים שנוספו לרשימה באמצעות חברות ספאק. ויש גם אחת שנעלמה מהרשימה. מדובר במיליארדרית הצעירה בעולם, קיילי ג'נר מארה"ב שהייתה בת 21 בלבד בשנה שעברה והשנה נעדרת ממנה.

בלי חידושים, המון מיליארדים חדשים

החגיגה בראש הרשימה כמעט משעממת. ג'ף בזוס (אמזון), מוביל בפעם הרביעית ברציפות את רשימת המיליארדרים של פורבס, הונו זינק ב-64 מיליארד דולר לאחר שהסגרים והבידודים ברחבי העולם הקפיצו בשנה שחלפה את כמות ההזמנות המקוונות. אל המקום השני זינק ועלה האיש עם רשימת העסקים האקזוטיים, אלון מאסק. האיש שמלהטט בין רכבים חשמליים ואוטונומיים, חלליות וטיסות לחלל וציוצים שמקפיצים מניות ומטבעות וירטואליים, היה בשנה שעברה רק במקום ה-31, הונו של מאסק זינק בכ-126 מיליארד דולר בשנה שחלפה.

אחרי מאסק ממוקמים ברנאר ארנו (לואי ויטון); ביל גייטס (מייקרוסופט), ומארק צוקרברג (פייסבוק). רק במקום השישי נמצא וורן באפט, אשר התדרדר בפעם הראשונה מזה שנת 1993 למקום השישי. הונו צמח 'רק'  בכ-28.5 מיליארד דולר יותר מבשנה שעברה.

המיליארדרית העשירה ביותר (מבין החדשים ברשימה) היא מרים אדלסון, מקום 36 ברשימה, כך על פי הדיווח ב'כלכליסט'. אדלסון ירשה את הון בעלה המיליארדר שלדון אדלסון, אשר הלך לעולמו בחודש ינואר השנה.

הישראלים: מוורטהיימר ועד עזריאלי

על פי הדיווח, הרשימה כוללת השנה 21 ישראלים: סטף ורטהיימר, המיליארדר העשיר ביותר בישראל – עם 6.2 מיליארד דולר; איש העסקים טדי שגיא והפילנתרופ יהודי-אוסטרלי, פרנק לואי (פנחס לוי) – עם 5.2 מיליארד דולר כל אחד; שרי אריסון, עם 4.4 מיליארד דולר; ארנון מילצ'ן עם 3.4 מיליארד דולר; מנכ"ל חברת צ'ק פוינט, גיל שוויד – עם 3 מיליארד דולר ובעלי קבוצת דלק, יצחק תשובה – עם 2.7 מיליארד דולר. הונו של תשובה ירד במיליארד דולר יחסית לדו"ח הקודם.

הישראלים הנוספים ברשימה: דוד (דיוויד) ורטהיים – 2.4 מיליארד דולר; מיכאל (מיקי) פדרמן – 2.1 מיליארד דולר; שמואל חרל"פ – 1.9 מיליארד דולר; שלום מקנזי – 1.7 מיליארד דולר; מריוס נכט – 1.5 מיליארד דולר; מורי ארקין, זיו אבירם, צדיק בינו, אמנון שעשוע ודרורית ורטהיים – עם 1.4 מיליארד דולר כל אחד; דן גרטלר וליאורה עופר – עם 1.2 מיליארד דולר כל אחד; דנה עזריאלי – עם 1.1 מיליארד דולר ומוריס קאהן – עם מיליארד דולר.

כתיבת תגובה