הפועלים: ירידה של 15% ברווח ועלייה של 2.5% בהכנסות

מהדוחות הכספיים שפורסמו הבוקר עולה כי הבנק שפרסם בשבוע שעבר "אזהרת רווח", רשם בשנה הקודמת ירידה חדה ברווחיות ובתשואה על ההון. מאידך, נרשמה עלייה בהכנסות מריבית למרות סביבת הריבית הנמוכה

בנק הפועלים. צילום: Meital Cohen | פלאש 90

בנק הפועלים פרסם הבוקר (ה) את דוחותיו הכספיים לשנה הקודמת (2016). מהדוחות עולה כי הבנק רשם ירידה חדה של 15% ברווח הנקי. הכנסותיו לעומת זאת עלו ב-2.5 והסתכמו ב-14.7 מיליארד שקל. הרווח הנקי הסתכם ב-2.6 מיליארד בלבד. כאמור, ירידה חדה של חמישה-עשר אחוזים. גם התשואה על ההון ירדה והסתכמה ב-7.7% (9.6% ב-2015).

הנתונים ישפיעו גם על הדיבידנד שיחלק הבנק עבור תוצאות הרבעון האחרון של השנה הקודמת. הבנק שקיבל ברבעון זה אישור מהפיקוח על הבנקים להגדיל את שיעור הדיבידנד מ-20% ל-30%, צפוי לחלק דיבידנד של 41 מיליון שקל. נזכיר כי בשבוע הקודם פרסם הבנק "אזהרת רווח" בעקבות עלייה בחובות מסופקים, הגדלת ההפרשות לצרכי החקירות בארצות הברית ועלייה בהוצאות מס.

מאידך, יש גם נתונים חיוביים. כך למשל ההכנסות מריבית שגדלו בארבעה אחוזים והסתכמו ב-8.2 מיליארד שקל. מאידך, כפי שקרה לבנקים אחרים, ההכנסות מעמלות ירדו מעט. במקרה של הפועלים מדובר בירידה של 1.3%. הכנסות אלו הסתכמו ב-5.2 מיליארד שקל.

מוזר היה לגלות שתיק האשראי של הבנק התכווץ בשני אחוזים והסתכם בסוף השנה ב-272 מיליארד שקל. מאידך, ההוצאות על הפסדי אשראי פחתו באופן ניכר והסתכמו ב-270 מיליון שקל (475 מיליון ב-2015). מעניין שנתון זה לא מנע מהבנק להידרש להגדלת ההפרשות לחובות מסופקים.

 

כתיבת תגובה