הפיילוט שייתר את הרב-קו: תשלום לרכבת בכרטיס אשראי

פיילוט חדש יאפשר נסיעה ברכבת ישראל באמצעות העברת כרטיס האשראי של ישראכרט ומאסטרקארד ללא רכישת כרטיס או העברת רב קו • במסגרת הפיילוט התשלום יהיה יומי, אך בעתיד הוא צפוי להשתדרג

תחנת רכבת | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

נוסעים ברכבת? בקרוב החיים שלכם יהיו קלים יותר, לכל הפחות מבחינת התשלום: פיילוט חדש של 'ישראכרט', 'מאסטר קארד' ו'רכבת ישראל' יאפשרו בקרוב לרכוש נסיעה ברכבת מבלי להיות מחויבים לרכוש כרטיס נייר חד-פעמי או להחזיק בכרטיס 'רב-קו'.

במסגרת הפיילוט, שיימשך כחודשיים, כבר הותקנו שערי כניסה ויציאה ("ואלידטורים") חכמים בכמה תחנות רכבת ברחבי הארץ, בהן בתחנות ת"א ההגנה, ת"א השלום, אשדוד עד הלום, אשקלון, בנימינה, נתניה, רחובות, לוד, יבנה מזרח ומודיעין מרכז. בימים הקרובים יותקן שער חכם גם בתחנת באר יעקב.

למעשה, המעבר בשערים והחיוב יתאפשר בזכות השבב המיוחד (EMV Contactless) המותקן כיום על גבי כרטיסי האשראי חדשים. אגב, על פי התכנית הרחבה של משרד התחבורה, בעתיד ניתן יהיה לשלם בשערים הללו דרך הסמארטפון – ובכלל, ליצור כרטיס תשלום משולב בכל התחבורה הציבורית בישראל, כולל אוטובוסים, כמו בלונדון לדוגמה.

ובחזרה לפיילוט: נכון לעכשיו יחויב כרטיס האשראי של 'ישראכרט' ו'מאסטר קארד' בחיוב יומי על רכישת כרטיס חד פעמי וברכבת ישראל מתכוונים בעתיד להציע רכישה מותאמת, כך שהחיוב יהיה מותאם למספר הנסיעות שבוצעו וימליץ על רכישת חוזי נסיעה.

גם נוסעי הרכבת שאינם נמנים עם משתמשי הפיילוט, יוכלו להשתמש בשערים החדשים באמצעות כרטיסי רב קו בדומה לשאר השערים בתחנה.

אורי אלון, משנה למנכ"ל בקבוצת 'ישראכרט' אמר: "'ישראכרט' שמה לעצמה מטרה לאמץ טכנולוגיות תשלומים מתקדמות אשר יצעידו את החברה קדימה וישמשו כמנועי צמיחה עתידיים. הפיילוט החדש משדרג את חווית הלקוח באמצעות תשלום ללא מגע ולמעשה מאפשר ללקוחות נסיעה ברכבת באמצעות העברת כרטיס אשראי של ישראכרט בלבד, להערכתי קהל הלקוחות יאמץ באופן מידי שירות זה".

4 תגובות ל: "הפיילוט שייתר את הרב-קו: תשלום לרכבת בכרטיס אשראי"

  1. שלום
    תשלום בכרטיס אשראי לרכבת יכול לעזור לאלה שלא יהיה להם מספיק מזומן לשלם
    אבל מה יעשו אלה שכיום אין להם את הכרטיס אשראי
    האם המדינה מחייבת את כלל כאחד לעשות כרטיס אשראי
    ואם יהיו אנשים שיתנגדו ולא ירצו כרטיס אשראי בכלל
    מה האפשרות שהמדינה תתן להם כדי שיוכלו לנסוע בלי בעיות
    ברכבת.

  2. זה רע מאוד, במקום שכרטיס האשראי יוצא מהארנק רק במקרים שקונים, כעת צריך לשלוף אותו בתדירות גבוהה והסיכויים שהכרטיס יאבד או יישחק, גבוהים יותר.

  3. כיום רכבת ישראל גובה חיוב כפול עבור נסיעה
    כרטיס רב קו הטעון חודשי חופשי חייב לשלם מלו, נסיעה ליד ללא, התיחסות לפטור של החופשי חודשי
    אין אפרות לשלם נסיעת המשך
    גזלה לאור יום

  4. איך ביבי נתניהו יסע ברכבת ?
    הרי הצהיר שאין לו כרטיס אשראי
    ושרה
    ויאיר ?

כתיבת תגובה