הפסד ישיר למחזיקי טסלה: המחיר יוזל בעשרות אלפי שקלים

לקוחות שרכשו טסלה במימון מלא עשויים לגלות בתום התקופה כי שוק היד שנייה של הרכב אינו מכסה את גובה ההלוואה שנותרה להם – בפער של עשרות אלפי שקלים | זאת, בשל הורדת המחירים של יצרנית המכוניות האמריקנית טסלה, שהודיעה על הוזלה של עשרות אלפי שקלים לשני דגמי הרכב הפופולריים שלה, 3 ו-Y

מכונית תוצרת טסלה | צילום: יצרן

נפלאות שוק הרכב: בעוד שבאתרי מכירות הרכב של חברות ההשכרה מוצעות מכוניות טסלה משומשות (שהיו בהשכרה) דגם 3 הבסיסי מודל 2022 בכ-230 אלף שקלים – ניתן לרכוש (או נכון יותר להזמין) את הרכב באותו דגם, אך במודל מתקדם יותר, של שנת 2023, בכעשרים וחמשה אלף שקלים פחות. נכון להבוקר, מחיר דגם 3 הבסיסי של טסלה עולה 205 אלף שקלים, בסה"כ הוזלה של 37 אלף שקלים מול מחיר רכב חדש שכזה עד לסופ"ש האחרון. גם דגם 3 לונג ריינג', יימכר ב-252 אלף שקל, במקום 270 אלף שקלים, ודגם 3 פרפורמנס, יימכר ב-289 אלף שקל, במקום 319 אלף שקלים.

זאת, בעקבות הורדה אדירה של יצרנית המכוניות החשמליות האמריקאית 'טסלה' שפרסמה בסופ"ש האחרון מחירון חדש המציג הוזלה של עשרות אלפי שקלים לשני הדגמים הפופולריים שלה, 3 ו-Y. דגם ה-Y (לונג ריינג') ספג הפחתה של כ-80 אלף שקלים ויימכר ב-270 אלף שקלים, והדגם היקר יותר בסדרת Y, הפרפורנס, יימכר ב-308 אלף שקלים, 74 אלף שקלים פחות ממחירו הקודם.

כאמור, הבעיה העיקרית תוצב לפתחן של חברות הליסינג וההשכרה שרכשו את הטסלה במחיר מלא תוך חישובי הפחתת ערך סבירים, וכעת, אל מול ההוזלה האדירה, יספגו הפסד רב. כך גם רוכשי המכוניות במימון מלא, שבנו על הלוואת בלון המאפשרת כיסוי ההלוואה באמצעות המכירה כעבור מספר שנים, שיישארו עם הלוואה גבוהה בהרבה מערך הרכב שברשותם בתום התקופה.

גל הורדות המחיר החל בסין, בשתי פעימות שהגיעו עד ל-24% הוזלת המחיר, ועתה מגיעה שבירת השוק של טסלה גם לישראל, ובעצם לארצות רבות נוספות, כמו גרמניה וארה"ב. מטרת ההוזלה היא עמידה מול המתחרות המייצרות דגמים חשמליים רבים.

כתיבת תגובה