מבחן רכב לנשים עם "מבט מעזרת הגברים" ■ ריזל בדרכים

ה'אדם' של אופל היא מכונית שובבה בעלת עיצוב יוצא דופן שנשים מעדיפות. מדוע? יצאנו לבדוק מה יש בה במכונית הקטנה שתא המטען שלה לא יכיל יותר מכמה שקיות גל-פז וטיולון, וגילינו מכונית יפה ומאוד חסכונית

צילומים: מנדי ריזל

במבחני הרכב שלנו, אנחנו בוחנים בעיקר מכוניות שמעניינות גברים. מה לעשות, הם ה'פריקים' העיקריים של הרכבים, ולא רק במגזר החרדי. עם זאת, בשונה ממבחני הרכב בציבור הכללי, אנו מעניקים מקום של כבוד למה שמעניין נשים בפינתנו "מבט מעזרת הנשים", שבה יש דגש בעיקר על מה שמעניין נשים במכוניות: מרווח לילדים, נוחות וכמובן עיצוב.

הפעם, לבקשת רבות וטובות, בחרנו במכונית שרבות הן הנשים שרוכשות אותה. לא במגזר החרדי כמובן, אבל את זה תבינו לבד בהמשך. הפעם בחרנו ב'אופל אדם' – מכונית שהעיצוב החיצוני שלה מושך תשומת לב רבה וכנראה שהוא הסיבה לכך שנשים מעדיפות אותה.

למעשה, היא סוג של 'מיני-קופר' לעניים. מדובר במכונית עם שני צבעים – שחור לגג וצבע אחר, אדום במקרה שלנו, למרכב עצמו. החלק הקדמי יפהפה, עם פנסי ערפל עגולים מלבד הפנסים הרגילים, ופס כסוף במרכז כונסי האוויר, בו קבוע הסמל הגרמני.

היא פיצית, ובעלת שלוש דלתות בלבד: לנהג, לנוסע שלצידו, ולתא המטען. ברכב ארבעה מקומות ישיבה, וכדי להיכנס לשני המושבים שמאחור, יש להזיז את אחד הכיסאות הקדמיים.

הקיצ'יות ממשיכה גם מבפנים: הדשבורד אינו חלק, כמקובל, ויש עליו עיטורים עדינים. סביב מערכת המולטימדיה הנוחה לתפעול והגדולה למדי – שבה יש גם מצלמת רוורס – קבועים פלסטיקים בצבע החיצוני של הרכב, ובמקרה שלנו כאמור אדום. איכות החומרים טובה.

1 2 3

אין פארקינג?

הקונסולה המרכזית עצמה מינימלית: פתחי אוורור, מערכת מולטימדיה, ומתחתיה מערכת לשליטה על מערכת המיזוג – שאינה מפוצלת. משמאל למערכת המולטימדיה יש לחצן ECO שלחיצה עליו אמורה לסייע בצריכת הדלק.

לא צריך להיות אישה כדי להודות שמדובר ברכב מתוק. והרי כבר אמרו "רכב נאה מרחיב דעתו של אדם", על-אחת-כמה-וכמה של חוה. תיבת ההילוכים יוצאת דופן (ראו תמונה): מלבד העובדה שהיא נראית כמו ידית של תיבה ידנית – גם הדרך לתפעל אותה שונה מההילוכים האוטומטיים הרגילים. כדי להעביר ל"דרייב", עליכם להזיז את הידית שמאלה; ל"ניוטרל" – ימינה, ולרוורס – ימינה ולמטה. אין כאן "פארקינג", ובעת חניה תעשו שימוש בניוטרל ובבלם היד.

בנוסף, את חמשת ההילוכים האוטומטיים תוכלו להעביר גם ידנית – 'טיפ טרוניק' בלעז – באמצעות דחיפת הידית מעלה להעברת הילוך, או מטה להורדת הילוך. אם בחרתם באפשרות זו, מחשב הדרך מזהה שאתם על מצב טיפטרוניק ומסמן לכם כשעליכם להעלות או להוריד מהלך.

4 5 6 7

נראות יוצאת דופן

אין ספק שמדובר במכונית שובבה, אבל אם אתם מחפשים גם חווית נהיגה – זו לא תיתן לכם את המענה לכך. זאת למרות שנפח המנוע שלה גדול יחסית – 1,400 סמ"ק עם 87 כוחות סוס – בפועל מדובר במנוע חלש.

ההאצה איטית, וכך גם האצת הביניים, ולחיצה חזקה על הדוושה תעביר לתא הנוסעים את צלילי המנוע המתאמץ. בנוסף, בגלל שבאדם מותקן גיר רובוטי, מעבר ההילוכים הנמוכים עשוי לבוא לידי ביטוי באמצעות קפיצות – כמו בהעברת הילוך נמוך בצורה גסה. בעיר נוחות הנסיעה סבירה ולא יותר, מחוץ לעיר המצב משתפר.

על גלגל ההגה מוצבים מצד אחד כפתורים לשליטה על מערכת השמע\ ומהצד השני מערכת בקרת שיוט ולימיט, ואני כל-כך אוהב את הדבר הזה. אין כמו לשייט בכביש בינעירוני עם 'קרוז קונטרול'.

כצפוי ממכונית בקטגוריית המיני, תא המטען קטן, עם 170 ליטרים בלבד, ולא ניתן לאחסן בו מעבר לטיולון וכמה שקיות של 'גל פז'. לא בדיוק מכונית אידיאלית לאימהות. ואם כבר מספרים, הופתעתי בהחלט מצריכת הדלק המעולה שעמדה על ליטר דלק אחד לכל 16 קילומטרים.

אופל אדם היא מכונית מעניינת, ואם אתם זוג צעיר שמנוע חזק אינו בראש מעייניכם, אבל מכונית עם נראות יוצאת-דופן ובעיקר חסכונית היא מה שאתם מחפשים – קפצו לאולם התצוגה של אופל ובקשו לבדוק את אדם.

11 12

מבט מעזרת הגברים: רכב שובב, עם עיצוב לא שגרתי. ללא ספק אחד המעניינים והתחרותיים ביותר בקטגוריית המיני. כיוון שמדובר בסגמנט עם מנועים חלשים, גם במקרה של אדם הדבר בא לידי ביטוי.

נתונים:

מחיר: החל מ-92,900 שקל | מנוע: 1,400 בנזין, 87 כוחות סוס | מומנט: 13.2 קג"מ ב-4000 סל"ד | האצה מ-0 ל-100: 13.9 שניות | צריכת דלק: 1 ל-16 | תא מטען: 170 ליטר | בסיס גלגלים: 2311 מ"מ | דרגת זיהום אוויר: 4 | 6 כריות אויר

מעלות: עיצוב, אבזור, חסכון בדלק | חסרונות: גיר רובוטי, מנוע, תא מטען

8 9 10

תגובה אחת ל: "מבחן רכב לנשים עם "מבט מעזרת הגברים" ■ ריזל בדרכים"

  1. אצלינו בבית כנסת העזרת נשים גבוהה ומכוסה בוילון – כך שהגברים אינם יכולים להביט אצל עזרת נשים.
    מה גם שזה אסור על פי תורתנו הקדושה – לא התורה שבה כתוב "רכב נאה מרחיב וכו'"..
    מה גם שבתורת ביזנעס (בהוספת הע' ) מצאנו סתירה בכתבה: בכותרת כתוב מבט מעזרת הגברים ואילו בגוף הכתבה כתיב מבט מעזרת הנשים.
    תשבי יתרץ קושיות ובעיות – בקרוב ממש

כתיבת תגובה