הפרקליטות דורשת להדיח את ראש עיריית אשקלון מתפקידו

הפרקליטות הגישה היום לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כתב אישום נגד ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני ושורת נאשמים. במקביל ביקשה הפרקליטות מבית המשפט לאסור את המשך כהונתו כראש עיר

איתמר שמעוני (מימין). צילום: פלאש 90

הפרקליטות הגישה היום (ג) לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כתב אישום נגד ראש העיר אשקלון, איתמר שמעוני, אחיו עופר שמעוני, ואנשי העסקים יואל דוידי, משה פונטה ועורך הדין שרון מילר. כתב האישום מייחס לחמישה עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, וכן עבירות מס והלבנת הון.

ראש עיריית אשקלון נאשם בקבלת שוחד בסך 466 אלף שקל, וכן בהפרת אמונים בכך שקיבל סכום נוסף של 575 אלף שקל בשל היותו ראש העיר, רובו ממקורות שאינם ידועים ובדרך נסתרת מעיני הציבור, מבלי שבירר את מקור הכספים. בנוסף נאשם שמעוני בעבירות מס.

הפרקליטות טוענת כי שמעוני קיבל שוחד משני אנשי עסקים שפעלו בין היתר בתחום הנדל"ן. חלק מהכסף הוסווה, בין היתר, באמצעות הסכם שיווק וחשבוניות מס כוזבים. חלק מהכסף הגיע דרך אחיו של ראש העיר במסווה של עמלות תיווך שקיבל האח.

טענה נוספת היא כי אחד מאנשי העסקים הנאשמים רכש את הבעלות באתר האינטרנט 'אשקלון 10' שביקר בצורה נוקבת את פעילותם של ראש העיר והעירייה, בידיעה שלא מדובר בעסקה כלכלית רווחית עבורו ומיד עם הרכישה, השבית את האתר בידיעתו של ראש העיר… שדאג להיתרי בנייה עבור פרויקטים שונים שלו בעיר ואף פעל להשפיע על אופן הקצאת שטחי הפרסום של העירייה במקומונים בעיר, באופן שייטיב עם מיטיבו, בעצמו בעל מקומון.

בכתב האישום נטען, כי שמעוני קיבל כספים רבים, בהיקף רב ובזמן קצר, מבלי לברר את מקורם ובדרך נסתרת מעיני הציבור, ובכך הפר את אמון ציבור בוחריו ותושבי העיר. לטענת הפרקליטות שמעוני קיבל כספים אלו על אף שידע, כי מתוקף תפקידו כראש עיריית אשקלון ייתכן שיידרש לקבל החלטות בעניינם של נותני הכספים, מהלך שעלול להביאו, בבוא העת, למצב של ניגוד עניינים.

בנוסף הגישה הפרקליטות לבית המשפט בקשה לאסור את המשך כהונתו של שמעוני כראש עיריית אשקלון. "המשך עיסוקו של ראש העיר, בתוך העירייה, כשמתוקף תפקידו הוא נמצא כל העת בסביבתם של עובדי העירייה ומנהליה הבכירים העתידים להעיד כנגדו, כאשר ענייניהם העסקיים של נותני השוחד נידונים כל העת בעירייה, מעלה חשש אינהרנטי להישנות עבירות דומות. תפקיד ראש העיר כרוך באין ספור החלטות מסוג אלו בגינן מואשם שמעוני. לאור עוצמת הראיות והתמונה העולה מהן בנוגע להתנהלותו המתוחכמת בעבירות אלו – יש מקום להרחיקו ממוקדי הכוח אשר מאפשרים ביצוע העבירות", נכתב בבקשה.

כתיבת תגובה