הפרקליטות שלחה מכתבי שימוע לחשודים בפרשת 'יוטרייד'

בכירי יוטרייד, חברת ההשקעות שהשקיעה לא מעט פרסום בעיתונות החרדית, חשודים בשורת עבירות, בהן קבלת דבר במרמה, הלבנת הון וגניבה. הפרקליטות: החברה פעלה בשיטת פירמידה ורימתה את לקוחותיה

אילוסטרציה: pathdoc | שאטרסטוק

הפרקליטות הודיעה לאחרונה לאביב טלמור, הבעלים והמנכ"ל לשעבר של חברת 'יוטרייד' ולשורה של בעלי תפקידים בכירים אחרים לשעבר בחברה כי היא שוקלת להגיש נגדם כתב אישום בכפוף לשימוע, וזאת בחשד לעבירות של גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, זיוף בנסיבות מחמירות, ניהול תיקי השקעות ללא רישיון ושיבוש הליכי משפט.

בפרקליטות אומרים כי בין השנים 2015-2012 גייסה יוטרייד סכום של כ-27 מיליון דולר מכ-600 לקוחות וזאת לצורך השקעה במסחר אלגוריתמי (מסחר בבורסה המבוסס על תוכנות מחשב). על פי כתב החשדות, הליך גיוס הלקוחות נעשה במרמה וכלל מצגי שווא והסתרת מידע ביחס להיבטים רבים ומהותיים בפעילות החברה. כך, לדברי הפרקליטות, בין היתר הוצגו ללקוחות מצגים כוזבים ביחס לרמת הסיכון ופוטנציאל הרווח של השקעתם וביחס לניגודי עניינים המתקיימים בינם לבין יוטרייד בפעילות המסחר.

בפרקליטות מסבירים כי בניגוד למצגים שהוצגו בפני הלקוחות ובניגוד למטרה שלשמה הופקד כספם, רק חלק מכספי הלקוחות נותב – בפועל – למסחר. תחת זאת שימשו כספי הלקוחות, בין היתר, למימון הוצאות שוטפות של חברות אחרות של טלמור ולביצוע השקעות שונות של טלמור מחוץ לישראל.

עוד אומרים שם כי בהמשך החלה יוטרייד לפעול בשיטת "פירמידה" ועשתה שימוש בכספים שגויסו מלקוחות חדשים על מנת לממן בקשות משיכה של לקוחותיה הותיקים. כאמור, לטלמור ולמעורבים האחרים ניתנה אפשרות, בהתאם לחוק, לקיים הליך שימוע בטרם תתקבל החלטה אם להגיש כתב אישום נגדם.

כתיבת תגובה