הצהיר על כוהל מפוגל – המעבדה גילתה את התרמית

תושב זכרון יעקב חשוד בהצהרה כוזבת למכס בדבר ייבוא כוהל והתחמקות מתשלום מס בסכום של מעל 2.6 מיליון שקלים • על פי החשד העבירות בוצעו באמצעות חברת שיווק מטבחי יוקרה ומוצרי חשמל • החשוד הגיש מסמכי יבוא והצהרות כוזבות על איכות הכוהל שהביא, שהיה בעל מיסוי נמוך – רק בדיקות מעבדה גילו כי מדובר בכהל שהמיסוי עליו רב הרבה יותר

בר אלכוהול, מדריד, ספרד | צילום אילוסטרציה: יצחק הררי, פלאש 90

תושב זכרון יעקב נעצר והובא בפני בית משפט השלום בראשון לציון בחשד להצהרה כוזבת למכס בדבר ייבוא כוהל, במטרה להתחמק מתשלום מס בשווי של מעל 2.6 מיליון ש"ח. השופטת זהר דיבון סגל נעתרה לבקשת מחלקת חקירות מכס ומע"מ תל אביב והמרכז, ושחררה את החשוד בתנאים מגבילים.

על פי בקשת המעצר, במהלך חקירה של מחלקת חקירות מכס ומע"מ תל אביב והמרכז יחד עם מכס אשדוד כנגד החשוד,  עלה החשד כי הוא הגיש מסמכי ייבוא והצהרות כוזבות לרשויות המכס שכללו סיווג כוזב של כוהל. על פי החשד, הצהרות אלה נעשו על שם חברה, העוסקת בייבוא ושיווק מטבחי יוקרה ומוצרי חשמל.

במסמכי הייבוא הוצהר על ייבוא של 31,500 ליטר כוהל מפוגל שאינו ראוי לשתייה ולמאכל אדם, אשר המס המוטל עליו עומד על 1.08 ש"ח לליטר אחד. בפועל, לאחר בדיקת מעבדה מוסמכת שנעשתה לחומר, נמצא כי הרכב הכוהל שיובא לא עמד בדרישות המוגדרות בתקנות הכהילים המפוגלים, ומוגדר כבלתי מפוגל – כלומר ניתן לייצר באמצעותו משקאות חריפים ו/או להשתמש בו לצורך שימושים שונים בתעשיית המזון.

המס המוטל על כוהל בלתי מפוגל זה עומד על 86 ש"ח לליטר אחד. סכום המס הנגרע מהעבירות עומד על מעל 2.6 מיליון ש"ח.בחקירתו, החשוד קשר עצמו גם לייבואים קודמים על שמם של אחרים בהם נתגלו עבירות דומות. יצויין כי לפני כחצי שנה נחקר בחשד לביצוע עבירה דומה של הברחה על שם חברת קסם, המצויה בבעלותו והוא שוחרר בתנאים מגבילים. החקירה בעניינו מתנהלת בימים אלו.

השופטת זהר דיבון סגל מבית משפט השלום בראשון לציון שחררה את החשוד בתנאים מגבילים ביניהם ערבות עצמית על סך 100,000 ש"ח, ערבות צד ג' על סך 100,000 ש"ח וצו עיכוב יציאה מהארץ ל-180 יום.

כתיבת תגובה