הציבור כבר לא מוטרד ממחירי המזון אלא מאיכות רכיביו

מסתבר שליצמן צודק כאשר הוא קורא למקדונלדס לעזוב את הארץ. סקר שערך ארגון 'מעלה' חושף שינוי של ממש בחשיבה הישראלית. הצרכנים בישראל מוטרדים יותר מאיכות רכיבי המזון מאשר ממחירו

ליצמן וכחלון | צילום: יונתן סינדל. פלאש 90

סקר שערך ארגון 'מעלה' חושף שינוי בחשיבה הצרכנית בישראל. שינוי אותו ניתן להגדיר כדרמטי. הסקר שנערך זו השנה השלישית ברציפות בישראל, מהווה חלק מסקר בינלאומי שמטרתו לבחון את הנושאים שמעסיקים את הצרכנים והוא משמש כלי עבור בעלי העסקים.

בסקר הישראלי השתתפו 1,002 איש והוא אמור לייצג את כל המגזרים באוכלוסייה הבוגרת בישראל. לדברי מעלה, הסקר נועד לתת לגורמי התעשייה והשירותים, מידע שבמרכזו הנושאים שמטרידים את הצרכנים שלהם.

ומה עולה מהסקר הנוכחי? מתברר כי להבדיל מיוקר המחייה שהטריד את הצרכנים בישראל בשנים האחרונות, השנה מוטרדים אזרחי ישראל ממה שהם קונים, או נכון לומר אוכלים והרבה פחות ממה שיוצא להם מהכיס תמורתו.

הסקר מעלה כי מעל מחצית מהצרכנים (55%) מוטרדים מאיכות האוכל ורק 18% מוטרדים ממחיר המזון. נתון שנותן משנה תוקף לקריאתו של שר הבריאות, חה"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), להימנע מאכילת ג'אנק פוד תחת הכותרת: מקדונלדס אאוט!

המחירים ירדו כפי שאפשר להתרשם מנתוני המכר של הרשתות. אולי לא כפי שציפו המוחים באותה מחאת קוטג', אך עובדה היא שהמחיר כבר לא מציק לישראלים כבעבר. השינוי דרמטי למדי ומחייב את הסקטור העסקי למחשבה מחודשת, משום שבשנה הקודמת, ענו כמחצית מהנשאלים (47%) שמחיר המזון הוא זה שמטריד אותם.

כתיבת תגובה