הציתו את בית העסק שלהם על מנת לקבל פיצוי מהביטוח

אב ובנו נאשמים כי הציתו במהלך השבוע הקודם את בית העסק שלהם הממוקם בדירה בבניין מגורים באור יהודה במטרה לקבל פיצוי מחברת הביטוח. על מנת להבטיח שהאש תבער היטב פיזר האב גלילי נייר ברחבי העסק

החנות עלתה באש. אילוסטרציה. צילום: Andrey_Popov | שטארסטוק

פרקליטות מחוז תל-אביב הגישה אתמול (ג) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד שני מבוטחים של 'הפניקס' הנאשמים בהצתת העסק שלהם. השניים, אב ובנו, הואשמו בקשירת קשר לביצוע פשע, הצתה וניסיון לקבלת דבר במרמה. אחד מהם מואשם גם בהדחה בחקירה.

מכתב האישום עולה כי הנאשמים הם בעליו של עסק הפועל בתחום הביטוחים לצנרות ביתיות. בית העסק פועל בתוך דירה שכורה הממוקמת בקומה שנייה של בית דירות באור יהודה ומבוטח על ידי הפניקס. בהתאם לתנאי הפוליסה הפיצוי חל על נזקי מבנה עד לגובה של 300 אלף שקל, ונזקי תכולה עד לגובה של מאה אלף. בנוסף, מכסה הביטוח נזקי צד שלישי עד לגובה של שני מיליון שקלים.

על פי האישום הראשון, גמלה בליבם של הנאשמים ההחלטה להצית במזיד את בית העסק על תכולתו, זאת במטרה לקבל במרמה ושלא כדין את כספי פוליסת הביטוח. לפני כשבוע, בשעת ערב, כאשר נותרו הנאשמים לבדם בבית העסק, התקשר הבן אל חברו וביקש ממנו עזרה בפינוי חפצים מבית העסק. בהמשך, החלו השניים לפנות חפצים מהעסק במספר פעימות. בשעה זו, נותר האב לבדו בבית העסק.

בשעה שש ורבע באותו ערב, פיזר האב גלילי נייר לניגוב ידיים ברחבי העסק, במטרה לקדם את ביצוע ההצתה ולגרום לכך שהאש תתלקח ותתפשט בצורה מיטבית ומהירה. מיד לאחר מכן, הצית אש בתוך העסק, ועזב את העסק כשהוא סוגר את הדלת מאחוריו.

לאחר אירוע ההצתה, בשעה שבע בערך, התקשר הבן אל סוכנת הביטוח ודיווח לה על השריפה בבית העסק. הוא שאל אותה כיצד עליו לפעול עכשיו בציינו כי אינו יודע בשלב זה אם השריפה נגרמה כתוצאה מהצתה או קצר חשמלי.

על פי האישום השני, לאחר ההצתה, יצר האב קשר עם החבר של בנו, לאחר שנודע לו כי החבר נחקר על ידי המשטרה בעקבות האירוע וביקש ממנו לפגוש אותו בתחנת דלק. שם ביקש ממנו שאם תפנה אליו המשטרה בנוגע לאירוע ההצתה, ישתף עמה פעולה, אך לא יפליל אותו ואת בנו. בהמשך ביקש ממנו להגיד למשטרה שאינו יודע כלום. הוא נאשם גם בהדחת עד.

כתיבת תגובה