הצעה מהפכנית: ארנונה מופחתת לעסקים קטנים בתחילת דרכם

בלעדי ל'ביזנעס': ח"כ יעקב אשר מבקש להעלות להצבעה עם כינוס הכנסת הקרובה הצעת חוק שתביא להנחה משמעותית לארנונה לעסקים קטנים בשנותיהם הראשונות • המודל יפעל לפי גרף ההכנסות של העסק • הצפי: תמיכה גורפת מכל חברי הבית • והאם שר הפנים ייענה לבקשה?

הצעה מהפכנית לעסקים הקטנים. ח"כ יעקב אשר | צילום: באדיבות המצלם

הנתונים העגומים על סגירתם של עסקים חדשים בארץ, אינם מעודדים. בכל שנה, מספרם של עסקים חדשים שנפתחים ונסגרים בתוך תקופה קצרה עולה וצובר תאוצה.

כזכור, רק לפני פחות משבוע פרסמה הלמ"ס את המספרים המדויקים של עסקים חדשים שלא צלחו את שנת הכספים 2018, ומדובר בעלייה של כאלף עסקים נוספים מעל המספר שהוצג בנתוני שנת הכספים 2017.

לאור זאת, ובמטרה לאפשר לעסקים לצלוח את תקופת התפר שעד להתבססות באופן יעיל יותר ובפחות הוצאות, 'ביזנעס' חושף בזאת בפרסום ראשון יוזמה מהפכנית של ח"כ יעקב אשר, במסגרתה הוא מבקש לקדם הצעת חוק שתוזיל את הארנונה לעסקים קטנים בשנים הראשונות להקמת העסק החדש.

המודל שיוזם ח"כ אשר מציג אפשרות של עלייה מודולרית בתשלום הארנונה של העסקים הקטנים, החל מ-50% הנחה בשנה הראשונה לעסק – ולפי מצב דוחותיו הכספיים, להעלות את אחוזי התשלום בהדרגה, בכ-10-15% בכל שנה של צמיחה עסקית, ולחילופין, לאפשר את מתן ההנחה לעסקים שלא צלחה דרכם.

"אנחנו מבקשים ליזום ארנונה לעסקים קטנים חדשים, שעושים צעדים ראשונים ומהוססים, באופן חכם ומודולרי, אך כזה שלא ימוטט את הרשויות המקומיות.

"המודל שבחרנו", מאשר ח"כ אשר ל'ביזנעס' את הפרטים שנחשפים כאן לראשונה, "נותן עידוד לעסקים חדשים והנחה שתיקבע לפי הצלחת העסק ולפי גודלו.

"מתן ההנחה ייבחן לפי ההיקף הכספי של העסק לתקופה מסוימת. כך ניתן למקימי עסקים קטנים אפשרות לקפוץ אל המים, להתחיל לשחות, ולגדול בצעדים איטיים יחד עם העסק, ולהצעיד אותו קדימה".

 

ואם לא תהיו חברים בקואליציה הבאה?

"ראשית אני מאמין שנהיה בהחלט חברים בקואליציה עם ייצוג יפה ומכובד, כי כולם הבינו שכל קול קובע. ובכל מקרה, זו הצעה שאמורה למשוך את כלל המפלגות, מכל סיעות הבית, כיוון שמדובר בהצעה חברתית לחלוטין, חפה מכל אג'נדה פוליטית או מגזרית".

'ביזנעס' מציין, כי ההצעה זקוקה לאישור מקדמי ועקרוני של משרד הפנים, ועתה נותר לראות האם השר דרעי שמציג אג'נדה חברתית – ובחר לקפוץ על העלאת שכר המינימום, דבר שייצא מכיסם של בעלי העסקים ישירות – יבוא לקראת בעלי העסקים החדשים באימוץ הצעה זו.

כתיבת תגובה