הצע"ח: הריבית על הפיקדונות תקביל לעליית הריבית במשק

הצעת חוק חדשה שהוגשה השבוע ע"י הח"כים אזולאי וגפני, מבקשת להצמיד את הריביות על הפיקדונות של הציבור בבנקים – לעליית הריבית במשק | נגיד בנק ישראל הסתייג מההצעה אך ציין השבוע כי אינו מרוצה מקצב העלאת הריבית על הפיקדונות בבנקים | העלאת הריבית על הפיקדונות באותו שיעור בו עלתה הריבית על ההלוואות אותם מעניקים הבנקים למשקי הבית הייתה מגדילה את ההכנסה של משקי הבית מפיקדונות בכ- 4.7 מיליארד שקל

ינון אזולאי ומשה גפני בוועדת הכספים | צילום ארכיון: יונתן סינדל, פלאש 90

בהמשך לדיון בוועדת כספים השבוע, שבה השתתף עם נגיד בנק ישראל פרופ׳ אמיר ירון בנושא יוקר המחיה, הוגשה הצעת חוק הבנקאות (שירות ללקוח) (תיקון – ריבית על כספי פקדונות) של חה״כ ינון אזולאי ושל יו״ר ועדת כספים ח״כ משה גפני, עליה חתום גם ח"כ משה ארבל – שמטרתה היא הצמדת עליית הריביות על הפיקדונות בדומה לעליית הריבית במשק ע"י בנק ישראל.

"אני לא מרוצה מקצב העלאת הריבית על הפיקדונות. הייתי רוצה לראות אותה עולה מהר יותר", אמר השבוע נגיד בנק ישראל, למרות שהסתייג ואמר כי גם בארה"ב אחוזי הריבית על הפיקדונות אינו שונה.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב, כי מטרת הצעת החוק היא להבטיח כי העלאת ריבית בנק ישראל תקבל ביטוי גם בעליית הריבית שהבנקים משלמים על פיקדונות של הציבור או לחילופין לא תגולגל במלואה לריבית על ההלוואות לציבור.

"לצורך העניין, משקי הבית מחזיקים כ- 930 מיליארד שקל בפיקדונות בבנקים. העלאת הריבית על הפיקדונות באותו שיעור בו עלתה הריבית על ההלוואות אותם מעניקים הבנקים למשקי הבית הייתה מגדילה את ההכנסה של משקי הבית מפיקדונות בכ- 4.7 מיליארד שקל", נכתב בדברי ההסבר..

כתיבת תגובה