הצריכה הפרטית ממשיכה לעלות. עלייה בפדיון רשתות השיווק

נתונים ראשונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מעידים על המשך מגמת ההתרחבות בצריכה הפרטית. הפדיון ברשתות השיווק כולל רשתות המזון, עלה ב-2.2% בחישוב שנתי

'אושר עד' | צילום: סרז' אטל, פלאש 90

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (א) את נתוני הפדיון ברשתות השיווק בחודשים דצמבר-פברואר. מהנתונים עולה כי בחודשים אלה נרשמה עלייה של 2.2% (במחירים קבועים) בסך כל פדיון רשתות השיווק, זאת לעומת ירידה של 1.3% בשלושת החודשים הקודמים (ספטמבר-נובמבר).

בנוסף, נרשמה עלייה של 2.2% (במחירים קבועים) בפדיון של רשתות מזון, לאחר עלייה של 2.2% בחודשים ספטמבר-נובמבר. בלמ"ס מבהירים כי נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים כגון: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" (מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה).

עוד אומרים שם כי השינויים בערך המכירות ברשתות אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעוני. זאת, כאשר יש מעבר של קונים ממסגרת המסחר הקמעוני האחר למסגרת חנויות של רשתות השיווק הנחקרות, מסיבות שונות, למשל: פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים.

כך שבהחלט ייתכן שהמגמה המסתמנת אינה מבטאת את ההתרחשות בכלל המשק. עם זאת, הנתונים נותנים אפשרות להציץ לנתונים המלאים שיתפרסמו בחודש הבא. הנתונים נאספים מדי חודש מרשתות השיווק על ידי סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה והם משמשים כאינדיקטור לצריכה הפרטית.

כתיבת תגובה