הקבינט המדיני ביטחוני יכריע: העובדים הפלסטינים יחזרו?

במקביל לדיון הקבינט המדיני – ביטחוני אשר יתקיים היום וידון בהצעת מערכת הביטחון להגדיל את מספר הפועלים הפלסטינים אשר מורשים להיכנס תחת מגבלות העבודה לישראל: סקר התאחדות קבלני השיפוצים – 74% מקבלני השיפוצים מעוניינים להעסיק עובדים פלסטינאים מבוגרים | ומה תהיינה תוצאות הדיון?

פועלי בניין. אילוסטרציה | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מתחילת הלחימה, ענף השיפוצים בישראל, אשר מושתת ברובו על עובדים מהגדה ואיו"ש, נמצא במשבר עמוק ללא יכולת לסיים עבודות שיפוצים וללא יכולת קבלת עבודות חדשים, כל זאת ועוד כאשר קבלנים רבים מגויסים וכלי עבודה (טנדרים) של קבלנים רבים גם הם גויסו בצו 8. בהתאחדות עובדים לילות כימים למצוא פתרון לבעיה הקיומת שמאיימת על עתיד הענף ועל שיפוץ המדינה והעוטף ביום שלאחר המלחמה.

סקר מיוחד שיוצא היום (א'), במקביל לדיון הקבינט המדיני – ביטחוני אשר יתקיים היום וידון בהצעת מערכת הביטחון להגדיל את מספר הפועלים הפלסטינים אשר מורשים להיכנס תחת מגבלות העבודה לישראל.בסקר שנערך בין קבלני השיפוצים בישראל עולה כי 74% מקבלני השיפוצים מוכנים להעסיק עובדים פלסטינאים מבוגרים לאחר אישור ובדיקת שב"כ. עוד מגלה הסקר כי 43% טוענים שעל פי הערכה אין התנגדות של בעלי נכסים להכניס את עובדי איו"ש המבוגרים לדירתם לצורך שיפוץ.

בנוסף, מבדיקה בסקר אנו למדים על חתך הגילאים כאשר 48.6% מהקבלנים טוענים כי גילאי 35-45 בתחום ההשיפוצים הינו הגיל הנפוץ ביותר בענף, מיד אחריו מגיע טווח הגילאים 25-35 עם 27.8% ורק 23.6% מהקבלנים מעסיקים פועלים בגילאי 45 ומעלה.

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים: "אנו שבים ומבקשים ממשלת ישראל והקבינט שמתכנס היום, לאפשר כניסה של עובדים פלסטינאים מבוגרים ללא עבר ביטחוני. במשך שנים, המדינה דחפה אותנו להעסקת עובדים פלסטינאים בשוטף ללא פיתרון לעיתות מלחמה. מתחילת הלחימה נותרנו ללא ידיים עובדות ועם ענף בקריסה מלאה. זו חובתה של המדינה לקבל החלטות אמיצות ולעזור לנו לחזור לעמוד על הרגליים לקראת שנת 2024 ובכלל".

על פניו נראה כי ההמלצה של גורמי מערכת הביטחון תישמע בקשב אך זו עלולה להיתקל בהתנגדות שתקום מקרב בכירים בדרג המדיני, בהם השרים בן גביר וסמוטריץ'. בשבוע שעבר אף הביע יו"ר תקווה חדשה, השר גדעון סער התנגדות נחרצת למהלך וכתב כי "החזרת פועלים פלסטינים מיו"ש לעבודה בישראל – שגויה ומסוכנת. זה ציבור שטוף הסתה ושנאה לישראל וליהודים. על ישראל להיגמל היום מעבודה פלסטינית ולהגדיל את היקפי הפועלים הזרים ממדינות ידידותיות. אין שיקול חשוב יותר מביטחון אזרחי ישראל!".

נציין גם כי  ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע, שלמה נאמן שלח בשבוע שעבר מכתב לראש הממשלה בו ביקש לערב את ראשי הרשויות בדיונים המתקיימים בעניין הכנסת פועלים תושבי הרש"פ ליישובי יו"ש. "אני פונה אליך בשם ראשי הרשויות ביהודה שומרון", כתב נאמן, "אנו דורשים שלא לקבל החלטה בנושא זה מבלי להיוועץ בנו, נציגי ציבור נבחרים – ראשי הרשויות. מדובר בהחלטה משמעותית ביותר הנוגעת לביטחון האישי של יותר מחצי מיליון ישראלים".

תגובה אחת ל: "הקבינט המדיני ביטחוני יכריע: העובדים הפלסטינים יחזרו?"

  1. הפועלים האלה… פשוט צריך להחרים אותם… מה אין עובדים אחרים?

כתיבת תגובה