הקטל בכבישים: עליה של מעל 10% במספר ההרוגים

מנתוני תאונות הדרכים עם נפגעים של הלמ"ס בחודש נובמבר לבדו נהרגו 27 בני אדם בתאונות דרכים • מתחילת השנה האזרחית נהרגו 320 בני אדם • 'ביזנעס' קורא לקוראיו להרבות במשנה זהירות ורצינות בצאתם לנהוג ברכבם

התאונה הקטלנית אמש | צילום: פלאש 90

יש לנו בקשה מכם קוראי וגולשי 'ביזנעס' היקרים, סעו בזהירות בכבישים. התייחסו אל ההגה, הרכב והכביש כמו לרובים ואקדחים טעונים או רימונים נטולי ניצרה. רק אמש קפחו את חייהם שישה אנשים בשתי תאונות דרכים קטלניות.

אוטובוס בקו 947 מירושלים לחיפה, התנגש בתחנה מבטון, בצומת בדק על כביש 40. בתאונה נהרגו ארבעה בני אדם, שלא יחזרו לעולם לבני משפחותיהם. 14 נוסעים נפצעו ברמות שונות, אחד באורח קשה. זמן רב יעבור עד אשר יחזרו אלה למסלול החיים (שלא לדבר על טראומת התאונה). בוחני התנועה שהגיעו למקום טענו, שעל פי נתוני הכביש, אין סיבה לסטות ככה מהנתיב והם ביקשו להבין מהנהג שנפצע קל-בינוני, האם התעסק עם הטלפון הנייד בשניות שלפני התאונה.

בתאונה אחרת, סמוך למחלף אלוף שדה ברמת גן, נהרגו שני בני אדם, בהתנגשות בין רכב הסעות של פועלים פלסטינים לבין משאית. נהג המשאית והאדם שישב לידו, היו המומים מעוצמת הפגיעה במשאית.

פצועים והרוגים אלה, מצטרפים לנפגעי טרור התאונות בחודש הקודם. 1,502 נפגעו בחודש נובמבר ב-925 תאונות דרכים. מתוכם: 27 הרוגים ב-26 תאונות קטלניות.

הניתוח של הנתונים המפורסמים על ידי הלמ"ס, יבש וקר ומלא במספרים שאינם מספרים את הסיפור העצוב, של הטרור בכבישים. שימו לב, בחודש נובמבר 2019 נרשמו 925 תאונות דרכים עם נפגעים, מהן 26 תאונות קטלניות ו-154 תאונות עם פצועים קשה. בתאונות אלו נפגעו 1,502 איש, מהם 27 הרוגים ו-169 פצועים קשה. עוד דווחו למשטרה 3,012 תאונות שסווגו 'כללי עם נפגעים קל', בהן נפגעו קל עוד 3,880 בני אדם.

בסיכום העגום הרחב, מתחילת השנה נהרגו 320 בני אדם בתאונות דרכים עם נפגעים, ולפני שנדווח בכמה אחוז עלייה מדובר, נחזור שוב על המספר במילים: שלוש מאות ועשרים בני אדם מונחים מתחת למצבה דוממת ולא יחזרו לעולם לביתם ולמשפחתם, רק בגלל שנייה של חוסר זהירות, הגורמת תאונות דרכים קטלניות. זהו מספר מטורף לכל הדעות ועלייה של 10.7%, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. גם במספר הפצועים קשה, חלה עלייה של 3%. להזכירכם, פצועים קשה, לא תמיד מצליחים להשתקם ולחזור למסלול החיים התקין.

בלמ"ס מוסיפים כי בתקופה זו אירעו 11,471 תאונות דרכים עם נפגעים, ירידה של 0.7% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, דבר המצביע אמנם על פחות תאונות, אבל שקלול שאר הנתונים מראה כי מדובר בתאונות קשות יותר. סעו בזהירות וחזרו ליקירכם לשלום ולחיים.

כתיבת תגובה