הקיצוץ בצהרונים: מי יוסיף מאות שקלים בחודש?

תושבי ירושלים, מודיעין עילית, בני ברק, ביתר עילית ובית שמש לא ייפגעו • אבל הורים בערים אחרות, המדורגות גבוה יותר, כדוגמת פתח תקווה, אשדוד, רחובות, ועוד ערים רבות מעורבות – ייאלצו לשלם בין 150 ל-300 שקלים בחודש עבור המשך שהיית ילדם בצהרון • הסיבה: הקיצוץ הצפוי בכל משרדי הממשלה בשל הגירעון

הם ייפגשו לצהריים, אתם תשלמו על הצהרונים | צילום נעם רבקין פנטון, פלאש 90

הממשלה הבאה שתוקם אי שם בימים הנוראים – או נכון יותר, אם לשפוט על פי משיכות הזמן בבחירות הקודמות שהובילו לממשלת המעבר: קצת אחרי החגים – תצטרך להתמודד עם נתונים תקציביים קשים.

בין היתר, ייאלצו השרים שייבחרו לקצץ עמוקות בנושא החינוך.

אחד מהענפים שמוסדות החינוך מעסיקים בהם את הילדים כשירות בייביסיטינג עד שההורים ישובו מהעבודה (כן, יש גם תכניות העשרה. לא משהו, אבל יש) הוא ענף הצהרונים שהוקמו מכוח מסקנות ועדת טרכטנברג. זו, כזכור, הגתה תוכנית לסבסוד מלא של צהרונים לילדים בני 8-3 בכל המדינה.

הצפי בזמנו, בעת יישום התוכנית, היה לחיסכון של אלפי שקלים בשנה למשפחות ולסייע להגברת שיעור ההשתתפות בשוק התעסוקה. (אלא שבהמשך קיצץ יאיר לפיד – שר האוצר דאז את גובה הסבסוד בתוכנית).

כעת מתברר שהמשך מימון הצהרונים ביישובי הפריפריה, תלוי בהחלטת הממשלה הבאה אם להמשיך את תוכנית 'נטו משפחה׳' של שר האוצר היוצא משה כחלון, שתקצבה את הצהרונים בסכום של 900 מיליון שקל.

למעשה נציין כי, המתבקש היה שהממשלה הנוכחית תבצע את ההעברה הרצויה, תאשרר אותה כחלק מהעלויות השוטפות והכל נוע ינוע, אך כיוון שעל פי החוק, ממשלת מעבר אינה יכולה להביא לאישור תוכנית עם משמעות תקציבית גבוהה, ספק אם בשנה הבאה יינתן הסבסוד.

גם כאשר תוקם הממשלה, היא תצטרך להתמודד עם גרעון תקציבי שכתבנו אודותיו ב'ביזנעס' מספר פעמים מה שיחייב קיצוץ רוחבי בכל משרדי הממשלה שלא לדבר על מימון ההסכמים הקואליציוניים. כך שספק האם הסבסוד בצהרונים יאושר ויימשך.

מי שעלולים להיפגע הראשונים הם תושבי ערי הפריפריה הכלולות באשכולות 5-4 ובאשכולות 10-6. בחלק מהאשכולות הפגיעה תהיה בגיל הקטן ובחלקם בכיתות א-ב.

אי אישור הסבסוד יחייב את ההורים בתשלומים נוספים של 150-350 ₪ בחודש וביישובים חלשים יותר עם הכנסות עירייה נמוכים, כל תוכנית הצהרונים תהיה מוטלת בספק והם יתקשו לממנה.

אולם נרגיע ונדווח, כי משפחות שמתגוררות באשכולות 3-1 כדוגמת ירושלים, ביתר עילית, בני ברק, בית שמש ומודיעין עילית לא ייפגעו בשלב זה, משום שהמימון המלא שהם מקבלים עבור הצהרונים אינו קשור להחלטת הממשלה.

תגובה אחת ל: "הקיצוץ בצהרונים: מי יוסיף מאות שקלים בחודש?"

  1. אני גר בפתח תקווה כי אין לי כסף לדירה בבני ברק
    ולכן אני לא זכאי לסבסוד לעומת מי שיש לו כסף לקנות דירה בבני ברק

כתיבת תגובה