הקלה נוספת ליבואנים – תבוטל חובת תפירת תווית סימון על ביגוד

עוד צעד בהקלה ברגולציה, הורדת חסמי יבוא והפחתת יוקר המחיה, משרד הכלכלה והתעשייה והרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן מבטלים את חובת תפירת תווית סימון בעברית למוצרי הלבשה. החובה לסמן את המוצרים בעברית טרם ייבואם ארצה תבוטל ותינתן האפשרות לסמן את פרטי הלבוש בעברית על גבי מדבקה או תג ולא בתפירה לבגד

הביגוד המיובא ימוסה. תווית לבגד | צילום: shutterstock

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן חתם אתמול (19.6.18) על צו לביטול חובת הסימון תוויות הביגוד. הצו החדש יקל באופן תפעולי וכלכלי על היבואנים, דבר שיוביל להוזלה במחירי הביגוד, בעיקר הבסיסי לצרכנים. ההקלה לא תפגע באפשרות הצרכן לשמור את המידע. הצו שנחתם היום מגיע בהמשך לעבודת מטה שהתקיימה בחודשים האחרונים ע"י משרד הכלכלה והתעשייה והרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן במטרה להקל על הנטל הרגולטורי לעסקים במגוון תחומים והפחתת יוקר המחיה.

במסגרת התיקון לצו תבוטל החובה לסמן בעברית מוצרי הלבשה הנמכרים במכר מרחוק באמצעות האינטרנט –  ובלבד שפרטי הסימון יופיעו באתר במקום שבו מבוצעת הרכישה והצרכן יוכל לראותם בטרם רכישת הפריט. הצרכן יוכל לשמור את פרטי המידע בעברית ובכל מקרה נותרים בעינם סימונים מקובלים בכל השפות לעניין  הוראות הכביסה והגיהוץ וכן מידות אשר מופיע לרוב בספרות ובסימונים גרפיים (אך כאמור לא בעברית).

כמו כן תבוטל חובת סימון מוצרי הלבשה לפני ייבואם, כאשר עד היום, על פי הצו, נאלצו היבואנים לסמן בעברית את מוצרי ההלבשה בטרם יבואם ובטרם שחרורם מהמכס. המשמעות הינה שכל פעולות התפירה של התווית בעברית עם המידע הנדרש צריך להיעשות במדינת המוצא, או במחסני רישוי במכס, שהאחסון בהם עולה כסף או במחסני היבואן תמורת ערבות למכס.

בנוסף תינתן הקלה לגבי אופן הסימון בעברית כך שבמקום לסמנו על גבי מוצר ההלבשה עצמו או באמצעות תוויות התפורה לגוף מוצר ההלבשה תינתן האופציה לסימון על גבי תג חיצוני (כגון התג עליו מוטבע המחיר) באמצעות מדבקה או הדפסה.

על פי החלטת הממשלה, כלל משרדי הממשלה נדרשים לבצע תכניות להפחתת הנטל הרגולטורי ובתוכם הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן. לאור זאת, פועלת הרשות בהתאם לתוכנית ויזמה את ההקלה הנ"ל.

הצו יכנס לתוקף עם פרסומו ברשומות הצפוי להיות בעוד כחודש, יחד עם זאת, לאור השינוי בהוראות הנורמטיביות ינחה הממונה שלא לבצע אכיפה כנגד מי שנמצא כי סימן מוצרי הלבשה על פי האפשרויות המקלות כאמור לעיל, עוד טרם פרסום הצו ברשומות. כמו כן, ינחה הממונה את המכס כבר עכשיו שלא לעמוד על חובת הסימון לפני היבוא.

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן בירך על התיקון ואמר כי "הסרת תוויות סימון על ביגוד הוא צעד מתבקש שיסייע בהוזלה של מוצרי לבוש, בעיקר הבסיסיים. זהו צעד נוסף להורדת חסמי יבוא שמפחית רגולציה ומוזיל את יוקר המחיה"

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, בירך את שר הכלכלה חה"כ אלי כהן, והנהלת משרד הכלכלה, על ההחלטה לבטל את חובת "תפירת" תוויות הבגדים, ומתן אפשרות לסימון הבגדים באמצעות תווים חיצוניים או מדבקות: "זהו צעד חשוב בהפחתת נטל הרגולציה על המגזר העסקי בכללותו והמגזר הקמעונאי בפרט, בדגש על מגזר ההלבשה. הדבר מעיד על כך כי משרד הכלכלה השכיל להבין כי לעול ולעודף הרגולציה יש מחיר כבד הפוגע במגזר העסקי, ודרכו בציבור בכללותו, דבר שבא לידי ביטוי ביוקר המחייה בישראל. המאבק בעודף הרגולציה הוא מאבק ציבורי מרכזי."

 לין הוסיף כי "צריך להבין כי אחד ממנועי הצמיחה החשובים של המשק הינו המגזר העסקי. הוא זה שמייצר מקומות עבודה והוא זה שמאפשר לכולנו לצרוך מוצרים וליהנות ממגוון רחב של מוצרים. גם הצריכה הפרטית, המהווה 75% מהתוצר העסקי, היא מנוע צמיחה משמעותי. הפחתת עול הרגולציה והמאבק בעודף הרגולציה יובילו לכך שיוזרם "דלק" למנועי צמיחה אלה, ובסופו של יום הציבור ייהנה מהפחתת יוקר המחיה."

כתיבת תגובה