מי עומד מאחורי הקמפיין של עיריית בני ברק?

אחרי שהסרטון זעזע את הרשת, פרסם העומד מאחורי הסרטון: זהו חלק מקמפיין – ועיריית ב"ב היא שעומדת מאחורי ייזום התקרית בתחנת הרכבת בבת ים • המטרה: חלק מקמפיין העלאת מודעות ציבורית רחבה להדרת החרדים תושבי בני ברק מתכניות קו המטרו שלא יעצור בעיר • אך לא חלפו שעות בודדות ובעירייה מבהירים: "הספק חרג מסמכותו ואין לעירייה קשר לסרטון; אין לנו טענות על רגב, אין לנו כל טענה על רכבת ישראל"

עבודות הרכבת בגוש דן | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הסרטון המזעזע שפורסם הבוקר ובו נצפה עובד רכבת לכאורה, שמנע את עליית זוג חרדים לרכבת בתחנת בת ים, היה שחקן שנשכר ע"י ספק העובד עבור עיריית בני ברק.

בהודעה שהוציא הספק בשם העירייה אמר, כי "שרת התחבורה צודקת: מזעזע שמתכננים רכבת מטרו ללא חרדים", נאמר בהודעה זמן קצר לאחר שהסרטון הפך לויראלי וסוקר בהרחבה בכלי התקשורת. "לאחר שכל פניותיה של עיריית בני ברק ותושביה לא עצרו את חברת נת"ע מלהגיש תוואי לרכבת המטרו שעוקף את העיר, נאלצנו להמחיש את ההצעה ההזוייה בסרטון המחשה".

לפי ההודעה, "מדובר בשחקנים שהצטלמו כדי להמחיש את חומרת התוכנית של החברה הממשלתית נת"ע לעקוף את בני ברק בתוואי המטרו שמוגש בימים אלה".

עוד הוסיף יוצר הסרטון ומזמין העבודה בשם העירייה, כי "בני ברק היא העיר שמובילה בשימוש בתחבורה ציבורית במטרופולין גוש דן (88%) ועם המספר הנמוך ביותר של כלי רכב לנפש באזור – מכונית אחת ל-10 תושבים. למרות זאת, בחברה הממשלתית נת"ע מתכוונים להגיש בימים הקרובים תוואי של המטרו שיעקוף את העיר החרדית וישאיר אותה היחידה מבין 24 ערי גוש דן – ללא תחנה".

על העובדה שרכבת ישראל הואשמה, ולו לרגע, הבהיר הגורם העלום, עדיין, בשם בעירייה: "הסרטון צולם ברכבת, אבל נועד רק כדי להמחיש את ההזיה שמתכננת לנו חברת נת"ע", הבהירו. "יצוין כי בניגוד לנת"ע, אין כל טענה כלפי רכבת ישראל שמשמשת דוגמה ומופת לשירות לכלל הציבור ויש לה כמובן גם תחנה בבני ברק".

גם משטרת ישראל שבדקה את האירוע מסרה: "מבדיקה שנערכה במשטרה עולה כי הסרטון הינו מבוים. מדובר באנשים שצילמו את עצמם, כאשר אחד מהם מביים מצב שבו מונעים מאדם שהתחפש לחרדי להיכנס לרכבת. ככל שרכבת ישראל תבקש להתלונן, הנושא ייבדק".

אולם הערב, פורסמה ההודעה מטעם העירייה שמתנערת מכל וכל מהסרטון:

"הבוקר, סערו הרוחות מסרטון שהתפרסם ובו כביכול פקח מטעם רכבת ישראל מונע מחרדים לעלות לרכבת. שעה קלה מאוחר יותר, התפרסם כי הסרטון מבוים במסגרת מאבקה של עיריית בני ברק בהדרת תושביה מתוכנית המטרו.

"קברניטי העיר הופתעו לשמוע על כך ופנו לבירור מול הספק שנבחר לקדם את המאבק החשוב, שפעל בחוסר רגישות בביצוע המחאה.

"ראש העיר, הרב אברהם רובינשטיין מסר בתגובה לפרשה: צר לי על האופן בו התרחשו הדברים, בפרט צר לי על הפגיעה בשמם הטוב של עובדי הרכבת ומשרד התחבורה.

"שרת התחבורה, חה"כ מירי רגב, הנה ידידת אמת של העיר הפועלת רבות לסיוע לתושבי העיר, ובימים אלו ממש מקדמת מהלך תחבורתי רחב היקף לשדרוג מהפכני של מערך התחבורה בעיר. אין כל קשר בין מאבק המטרו לעובדי רכבת ישראל או לשרה רגב, ואני מתנצל בפניהם על עוגמת הנפש", נאמר בהודעת העירייה.  

כתיבת תגובה