הקניון ה-18: מליסרון רוכשת את קניון 'הראל' במבשרת ציון

הרכישה – בכ-190 מיליון שקלים, שחלקם ישולמו באמצעות קיזוז חובות לחברת בת וכיסוי חובות לצדדים שלישיים | עם השלמת העסקה מספר הקניונים בבעלות מליסרון יעמוד על 18 | לאחרונה אושרה תב"ע לתוספת זכויות בנייה של כ-9,500 מ"ר לבניית שטחי מסחר, תעסוקה, מגורים ומוסדות ציבור על שטח הקניון

קניון הראל | צילום רחפן: פזית אסולין

חברת מליסרון, בשליטתה של ליאורה עופר ובניהולו של אופיר שריד, מדווחת היום על כניסתו לתוקף של הסדר גישור, במסגרתו תרכוש החברה את מלוא הזכויות בקניון "הראל" שבמבשרת ציון.

העסקה מהווה סגירת מעגל עבור מליסרון, שכן בשנת 2013 נחתם הסכם למכירת מלוא ההחזקות בחברת הקניון, אך התמורה בגין העסקה לא הושלמה בעקבות המצב הפיננסי אליו נקלעה הרוכשת (קרן אקסיום). מאז התנהלו בין הצדדים מגעים, ועתה נחתם הסדר הגישור, שקיבל גם את אישורי רשות התחרות ורשות המסים.

במסגרת ההסדר, נקבע כי מליסרון תשלם סכום של כ-32 מיליון ₪ לצדדים שלישים בהסדר ולרשות המסים בגין חובות מס שנצברו בחברת קניון הראל (נטו לאחר תקבולים מאותם צדדים), ותגרע מספריה יתרת הלוואות שהעמידה (חברה בת) בעבר לחברת קניון הראל ולרוכשת וכן הלוואות שקיבלה (חברה בת) בסכום נטו של כ-157 מיליון שקל. כמו כן, במסגרת מכירת הקניון מחברת קניון הראל לחברה, ישלמו החברה וחברת קניון הראל מיסים בסכום שאינו מהותי לחברה.

אופיר שריד, מנכ"ל מליסרון | צילום: סיון פרג'

קניון הראל הכולל כ-11,600 מ"ר שטחי מסחר, הניב בשנת 2022 רווח תפעולי (NOI) של כ-15 מיליון שקל והפדיונות בו עלו בכ- 23% בהשוואה לשנת 2019 (טרום הקורונה). לאחרונה עבר הקניון, מהלך של שדרוג תמהיל והתחדש בהכנסת מותגים חדשים, בעיקר בתחום ההסעדה (ארומה, לנדוור, גולדה ועוד).

בנוסף, על המקרקעין עליהם ממוקם הקניון קיימות זכויות בנייה בלתי מנוצלות בהיקף של 7,400 מ"ר מסחר ותעסוקה, 1,300 מ"ר מגורים ו-800 מ"ר מבנים ומוסדות ציבור.

עם השלמת העסקה תחזיק מליסרון ב-18 קניונים.

אופיר שריד מנכ"ל מליסרון: "ההסדר עליו דיווחנו היום לרכישת קניון הראל במבשרת ציון הוא המשך יישום אסטרטגיית ההתפתחות שלנו להרחבת תיק הנכסים המסחריים בקניונים שכונתיים במיקומים מבוקשים בעלי פוטנציאל השבחה. קניון הראל מהווה את "קניון הבית" של תושבי מבשרת ציון והסביבה, ואנחנו שמחים על צירופו בחזרה למצבת הקניונים האיכותית של רשת קניוני עופר שבבעלותנו. בכוונתנו להמשיך ולהשביח את הקניון כפי שאנו עושים באופן מתמיד בשאר הקניונים שלנו".

חברת מליסרון, בשליטת עופר השקעות ובניהולם של ליאורה עופר (יו"ר) ואופיר שריד (מנכ"ל), הינה חברה המתמחה בהקמה, החזקה וניהול של קניונים ומתחמי משרדים ופארקי הייטק הממותגים תחת השם "עופר" והינה מהחברות המובילות בישראל בתחום זה. נכון לסוף הרבעון השלישי לשנת 2022, בבעלות החברה ובניהולה 27 נכסים מניבים בשטח כולל של כ-872 אלף מ"ר בתוספת 26,000 מקומות חנייה. שטחי ההשכרה מאוכלסים בשיעורי תפוסה גבוהים של כ-98.5%. בין הנכסים המרכזיים של מליסרון: עופר רמת אביב, עופר הקריון, עופר גרנד קניון באר-שבע, עופר גרנד קניון חיפה, עופר רחובות, עופר הקניון הגדול פתח-תקוה, עופר בילו סנטר outlet, פארק עופר פתח תקווה East, פארק עופר פתח תקווה West ועוד. כמו כן פועלת מליסרון בתחום המגורים באמצעות חברת אביב ייזום המתמחה בייזום ובנייה למגורים ובפרוייקטי התחדשות עירונית והמוחזקת על ידיה במשותף עם קבוצת אביב.

כתיבת תגובה